سیاست

محمد محقق: به دور از هر نوع تعبیض، دست به دست هم بدهیم و کشور را قدرتمند سازیم

کابل باختر24 حوت
محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه می گوید که افغانستان را زنان ومردان با افزایش توان علمی می توانند تغییربدهند.
  موصوف این مطلب را درمحفلی به مناسبت معرفی دوکتور احمد سیر مهجور معین جدید مالی واداری وزارت تحصیلات عالی بیان نموده گفت:" علم ودانش ما را قدرت مند می سازد وافغانستان را زنان ومردان، با افزایشِ توان علمی، می توانند تغییربدهند. وی افزود: افغانستان ازجهات مختلف آسیب دیده است ومنابع ، توانایی وقدرت اش به حدی نهایی تضعیف شده است که این تضعیف جز با تقویت دانش جبران پذیرنیست.
به گزارش آژانس باختر: محقق علاوه کرد که طی شانزده سال کارهای زیادی برای توانمندساختن کشور ادامه پیداکرد اما هنوز هم چالش های فرا راه افغانستان وجود دارد. اوگفت به دورازهرنوع تبعیض وتفکیک باید دست به دست هم بدهیم و کشورمان را قدرت مند بسازیم وبه پای خود بی ایستیم.
همچنان در این محفل دوکتورفریده مومند وزیرتحصیلات عالی، صحبت کرده دست آوردهای این وزارت را طی دوسال اخیر پراهمیت خواند.
وزیرتحصیلات عالی، گفت روزتا روز به سوی بهترشدن ونهادینه کردن اصلاحات درفرایند عرضه خدمات به مردم به پیش می رویم.  دوکتور فریده مومند افزود: پیش از تصدی وی به این وزارت، مردم پروسه امتحان کانکور را "اصلاح ناپذیر" می دانستند مگر با ایجاد راهکارهای جدید امروزه باورمردم نسبت به این جریان بیشتر شده است.
در اخیر داکترسیرمهجورضمن اظهارامتنان ازرهبران حکومت وحدت ملی با اشاره به دوسال اصلاحات خوب در وزارت تحصیلات عالی از سعی و تلاش مزید برای ادامه  روند اصلاحات وعده داد.  
در این محفل حمید الله فاروقی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور تحصیلات عالی،معینان علمی و امورمحصلان، تعدادی از وکلای مردم در شورای ملی، روسای ریاست های مرکزی و کارمندان این وزارت نیز شرکت نموده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا