جهان

استقبال شورای امنیت از مذاکرات ویانا و تاکید بر لغو تحریم ها علیه ایران

نیویارک/ ایرنا/۱۰سرطان/باختر
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست بررسی یازدهمین گزارش منشی عمومی این سازمان درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ بار دیگر بر لزوم پایبندی همه طرفها بر برجام تاکید و با استقبال از روند مذاکرات ویانا، خواستار بازگشت امریکا و ایران به این توافق و لغو تحریم ها علیه تهران تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در موعد ارائه گزارش شش ماهه آنتونیو گوترش منشی عمومی سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ گردهم آمدند و نظرات خود را در این باره بیان کردند.
به گزارش ایرنا، رزماری دیکارلو معاون سیاسی منشی عمومی سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: مذاکرات ویانا فرصتی برای بازگشت متقابل امریکا و ایران به برجام است.
معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل متحد افزود: ادامه مذاکرات ویانا فرصتی برای امریکا و ایران فراهم کرد تا به پایبندی موثر برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه ۲۲۳۱ بازگردند.
دیکارلو تصریح کرد این یک پیشرفت حیاتی و مورد استقبال است و ضروری است همه کشورهای عضو از هر اقدامی که باعث اثر منفی بر تلاش‌های دیپلماتیک جاری است، خودداری کنند.
“اولوف اسکوک” نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد نیز در سخنانی در این نشست گفت: برجام همچنان در مرحله حساسی قرار دارد.
وی بر ضرورت بازگشت به برجام و اجرای کامل آن تاکید کرد.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا