سیاست

اعضای کمیسیون انتخابات : با وجود تغببرات کادری، آنها کار شان را به گونه عادی ادامه میدهند

کابل 28 عقرب / باختر
کمیسیون مستقل انتخابات با نشر خبرنامه ای از رهبری  دولت  خواسته است تا شخصی مناسبی را به عنوان عضو آن کمیسیون  به عوض نحیب الله احمدزی معرفی  کند .
گزارشگرآژانس باختر مینگارد :محمد  اشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان هفته گذشته  با صدور فرمانی نجیب الله احمدزی رییس کمیسیون مستقل انتخابات را برکنار کرد.
در این فرمان به کمیسیون هدایت داده شده است تافهرست نامزدان  جدید را به منظورتعین جانشین او معرفی کند.
کمیسیون مستقل انتخابات دراین خبرنامه گفته است نجیب الله احمدزی رئیس پیشین این کمیسیون به اساس فیصله اعضای کمیسیون و حکم ریاست دولت جمهوری اسلامی افغانستان برکنار گردیده است و مطابق  قانون انتخابات، در غیاب رئیس، معاون عملیاتی کمیسیون وظایف و صلاحیت های وی را به  پیش میبرد. بنابراین با اطمینان کامل برنامه ها وفعالیتهای کمیسیون به صورت عادی جریان دارد و هیچگونه سکتگی در فعالیتها از بابت برکناری رئیس این کمیسیون به وجود نیامده و نخواهد آمد.
دراین خبرنامه کمیسیون بطور رسمی از ریاست دولت جمهوری اسلامی افغانستان تقاضا  شده تا فردی دیگر را به عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات به عوض نجیب الله  احمدزی معرفی نمایند.
این درحالیست که   پنج تن از کمیشنران این کمیسیون در نامه‌ای از رئیس جمهور خواسته‌ بودند که نجیب‌الله احمدزی را برکنار کند.
با این همه، ریاست جمهوری نیز گفته است  که این تصمیم بر اساس خواست کمیشنران این کمیسیون صورت گرفته است.
ازسوی دیگرنهادهای ناظر بر روند انتخابات تأکید دارند که حکومت باید برای جلوگیری از تأخیر بیشتر در برگزاری انتخابات، هرچه زود تر شخص شایسته یی را به جای احمدزی، معرفی کند.
بربنیاد گزارش های نشر شده کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ انتخابات پارلمانی وشورای های ولایتی را سرطان سال آینده اعلام کرده است اما دیده شود که کمیسیون مستقل انتخابات با این همه مشکلات وموانع قادرخواهد بود که انتخابات پارلمانی را در تاریخ تعیین شده برگزار کند و اعتماد  مردم را نیز بدست آورد . جاوید روشان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا