سیاست

بریتانیا و افغانستان به همکاری‌های خویش ادامه می‌دهند

کابل باختر 7 قوس
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با بورس جانسن وزیر امورخارجه بریتانیا در قصر سیپدار دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،در این نشست رئيس اجرائيه کشور تشریف آوری جانسن را به کابل خیرمقدم گفت و از حمایت‌، قربانی‌ها و تعهدات بریتانیا برای افغانستان در سالیان اخیر سپاسگزاری کرد.
رئيس اجرائیه کشور در این نشست علاوه کرد: حمایت‌های جامعه جهانی و بریتانیا بر وضعیت اجتماعی و اقتصای کشور تاثیرات به سزایی گذاشته و افغانستان در مجموع در وضعیت بهتری در مقایسه به گذشته قراردارد. رئيس اجرائیه همچنان علاوه کرد: از تعهدات بریتانیا در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل قدردانی می‌کنیم و خواهان ادامه و استحکام هرچه بیشتر همکاری‌ میان دو کشور هستیم.
بوریس جانسن با تشکر از استقبال صمیمی مردم افغانستان از تحولات و پیشرفت‌های به دست آمده در افغانستان ابراز رضایت نمود و از ادامه همکاری‌های کشورش با افغانستان در مبارزه با تروریزم، برقراری صلح و سرمایه گذاری خبرداد.
در این نشست رئيس اجرائیه کشور بریتانیا را از متحدان عمده و استراتیژیک افغانستان خواند و تصویر کاملی از آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان ارائه کرد.
رئیس اجرائيه افزود: حکومت وحدت ملی به رغم دشواری‌ها به کار و فعالیت خود موفقانه ادامه می‌دهد و نیروهای مسلح افغانستان در مرحله دفاع مستقلانه طالبان و تروریست‌ها را درهم شکستند و برنامه‌های آنان را خنثی ساختند.
رئیس اجرائیه کشور طالبان،‌ داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی را که از طرف پاکستان و دیگر سازمان‌های دهشت‌افگن حمایت می‌گردند خطری برای صلح و ثبات در افغانستان، منطقه و جهان تلقی کرد و خواهان ادامه همکاری‌ جامعه جهانی برای مبارزه با این تهدیدهای مشترک گردید.
بوریس جانسن با تاکید بر همکاری‌های کشورش با افغانستان در مبارزه با تروریزم، صلح و ثبات در افغانستان را صلح و ثبات در منطقه و جهان دانست و از مساعی کشورش برای جلب حمایت‌ جدی پاکستان از روند صلح خبرداد.
در این نشست همچنان روابط منطقه‌ای افغانستان با پاکستان،‌ ایران و آسیای میانه،‌ زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش معادن و انرژی، همکاری‌های نظامی و روند مذاکرات صلح با طالبان و دیگر گروه‌های مسلح مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا