تبصره و مرور بر مطبوعات

نگاهی به نشرات برخی از رسانه های چاپی غیرحکومتی درپایتخت چهارشنبه 16 جوزا

 کابل باختر/ 16/ جوزا
شمار محدود از روزنامه های چاپی غیرحکومتی درپایتخت که بدسترس قرارگرفته اند ، درشماره های امروزی اخبار وگزارشهای را درمورد رویداد های جاری کشور نشر کرده اند و نیز اخبار وگزارشهای را درباره رویدادهای جاری منطقه وجهان نشر کرده اند . گزارشگر آژانس باختر به مهمترین عنوان های شماری از روزنامه ها توجه کرده گزارش ساخته است .
روزنامه افغانستان ما ، دربرگ نخست از قول رییس جمهور روسیه عنوان کرده است قصد ما ایجاد شگاف دراتحادیه اروپا نیست .
به نوشته این روزنامه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته است که دولتش قصد ایجاد شفاف دراتحادیه اروپا را ندارد او درآستانه سفر به اتریش که اولین باز دید او از اروپای غربی درتقریباً یک سال گذشته خواهد بود اظهار نظر میکرد.
به نوشته روزنامه افغانستان ما ، رییس جمهور روسیه به شبکه او ار اف اتریش گفت که خواهان یک اتحادیه اروپای متحد ومرفه است و این بلوک را مهمترین شریک تجاری و اقتصادی روسیه می داند.
روزنامه افغانستان ما ، موضوع را به همینگونه دنبال کرده است در مطلب دیگر عنوان کرده است یوناما حمله انتحاری روز دوشنبه درکابل را جنایت جنگی خواند.
این روزنامه همچنان در مطلب دیگر از قول اداره محیط زیست آورده است روزانه هفت تن پلاستیک درکابل به زباله تبدیل میشود.
این روزنامه درپیوند به عنوان فوق درصفحه دوم نوشته کرده است اداره ملی حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرده که روزانه 7 تن پلاستیک درشهر کابل تبدیل به زباله شده و وارد محیط زیست پایتخت میشود.
به نوشته این روزنامه غلام محمدملکیار معاون مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست که دیروز سه شنبه 15 جوزا به مناسبت روز جهانی محیط زیست درکابل صحبت میکرد وارد شدن این مقدار زباله پلاستیکی را به میحط زیست کابل نگران کننده خواند.
روزنامه موضوع را به همینگونه دنبال کرده درهمین صفحه خبرداده است که قرار داد چهار پروژه بزرگ اب رسانی به ارزش 700 میلیون افغانی امضاء شد.
روزنامه افغانستان ما درصفحه سوم به کارکردهای شورای ملی درآستانه انتخابات پارلمانی توجه کرده مطلب را زیر عنوان نگاهی به کارکرد شورای ملی درآستانه انتخابات پارلمانی نشر کرده است.
روزنامه افغانستان ما موضوع را به همینگونه دنبال کرده درصفحه های دیگر دنبال مطالب بیشتر شده است.
اما روزنامه آرمان ملی دربرگ نخست زیر عنوان پس از تهدید داعش درننگرهار دروازه های مکتب دخترانه دراین ولایت بسته شده نوشته کرده است مسوولان ریاست آموزش و پرورش معارف درولایت ننگرهار درشرق افغانستان اعلام کرده اندکه به دلیل افزایش تهدید های امنیتی دربخش های این ولایت دانش آموزان شماری از مکتب ها را رخصت کرده اند.
روزنامه موضوع را به همینگونه دنبال کرده درهمین صفحه از قول گارنیزیون کابل عنوان کرده است به پایتخت نشینان از وضعیت امنیتی اطمینان داده نمیتوانیم.
به نوشته این روزنامه جنرال افضل امان فرمانده گارنیزیون کابل گفته است که مخالفین مسلح حکومت درمیدان های جنگ شکست خورده و به حملات تروریستی درشهر ها رجوع کرده اند.
آقای امان به رادیو آزادی گفته است ما مردم را با اطمینان کلی امیدوار ساخته نمیتوانیم که تهدیدات به صورت کلی درشهر خنثی شده است این گونه نیست به اطمینان خاطر به صورت مطلق گفته نمیتوانیم که تهدیدات پائین و یا کمتر است اما به هرصورت تدابیر ما دربرابر فعالیت های تروریستی نسبت به هرزمان دیگر بیشتر شده اند.
به همین ترتیب روزنامه ماندگار و دیگران یا به نشر مطالب مشابه پرداخته اند و یا دنبال سایر مطالب شده اند. ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا