سیاست

محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهور برای یک سفر رسمی، عازم ازبکستان شد

کابل باختر 13 قوس
محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان، به‌منظور سفر رسمی دو روزه عصر امروز در رأس یک هیئت عالی‌رتبۀ دولتی عازم تاشکند پایتخت ازبکستان گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،رئیس‌ جمهور غنی در سفرش به ازبکستان با شوکت میرضیایف رئیس‌ جمهور و عبدالله عارف اوف صدراعظم آن کشور دیدار خواهد کرد و پیرامون گسترش روابط و همکاری‌ها درعرصه‌های مختلف میان دو کشور، بحث و تبادل نظر خواهند نمود. همچنان اعلامیۀ مشترک نیز از سوی سران افغانستان و ازبکستان صادر خواهد شد.
در جریان این سفر، چندین موافقت‌نامه و اسناد همکاری در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه سکتورهای امنیتی، ترانزیت زمینی و هوایی، اقتصاد و تجارت، تحصیلات عالی، انرژی، زراعت و معاهدۀ مساعدت‌های حقوقی باحضورداشت سران افغانستان و ازبکستان از سوی مقامات دو کشور به امضا خواهد رسید.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی، از برخی اماکن تاریخی شهرهای تاشکند و بخارا نیز دیدن خواهد کرد و در پوهنتون بخارا خطاب به دیپلمات‌ها، محصلین و استادان آن پوهنتون، سخنرانی خواهد داشت.
رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان را در این سفر، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری، فیض‌الله ذکی وزیر کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین، محمدشاکر کارگر نمایندۀ خاص رئیس‌جمهور در امور کشورهای آسیای‌ میانه، فضل‌محمود فضلی و شهرزاد اکبر مشاورین مقام عالی ریاست جمهوری و محمدهارون چخانسوری معاون ارتباطات استراتیژیک و رسانه‌های ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری، همراهی می‌نمایند.# ذبیح علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا