امنیت

اعلام منع استفاده ازموترسایکل دربرخی نقاط زابل به دلیل تهدید های امنیتی

زابل 5 اسد باختر
مقامات محلی درولایت زابل استفاده ازموترسایکل دربرخی نقاط این ولایت را ممنوع قرارداده اند.
آنان می گویند که این تصمیم به دلیل تهدید های امنیتی اتخاذشده است.
به اساس این تصمیم استفاده ازموترسایکل درشهرقلات مرکزولایت زابل وولسوالی های شاه جوی ، شهرصفا ، میزان وارغنداب که فعالیت شورشیان طالب درآن روبه افزایش خوانده شده منع اعلام گردیده است.
شریف الله ناصری سخنگوی والی زابل به آژانس باخترگفت که تصمیم منع استفاده ازموترسایکل دربرخی مناطق این ولایت ازسوی شورای نظامی که متشکل ازنماینده های نهاد های امنیتی افغان می باشد ، گرفته شده است.
اوازمردم خواست تا برای کاهش خشونت ها درزابل به تصمیم حکومت محلی احترام گذارند وازموترسایل استفاده نه کنند.
اعلام منع استفاده ازموترسایکل دربرخی نقاط ولایت زابل ظاهرا پس ازافزایش رویداد های تروریستی دراین ولایت صورت گرفته است ؛ رویداد هایی که به گفته مسوولان محلی بیشترتوسط موترسایکل ها ازسوی شورشیان طالب انجام شده است.
خبرنگارآژانس باخترازشهرقلات مرکزولایت زابل می گوید که تصمیم مقامات محلی درزمینه منع استفاده ازموترسایکل ازسه شنبه نافذشده است.
این درحالیست که ولایت زابل ازجمله  ولایت هایی است که مردمان آن بیشترازدیگروسایط ازموترسایکل رفت وآمد ونیازهای خانواده گی وکاری استفاده می کنند.
دراین حال این تصمیم واکنش های زیادی را درمیان مردم عادی درزابل به همراه داشته است.
باشنده های مناطقی که درآن استفاده ازموترسایکل ممنوع اعلام شده می گویند که آنان بیشترین نیازهای منزل وکارشان را با استفاده ازموتر سایکل  تامین می کردند.
عبدالوارث یک باشند ه شهرقلات به آژانس باخترگفت " هرکس خو موترندارد ، درزابل بیشترمردم ازموترسایکل برای رفت وآمد استفاده می کنند به خصوص دکانداران . دولت باید این تعزیرات را پس کند."
با این حال مقامات محلی زابل واکنش های مردم را موجه می دانند اما می گویند که این تصمیم برای کاهش تهدید ها علیه جان خود شان گرفته شده است.
این درحالیست که دوماه قبل نیزمقامات محلی زابل به دلیل آنچه که آنان تهدید های تروریستی می خواندند ، استفاده ازموترسایکل دربرخی نقاط این ولایت را منع قراردادند اما این تعزیرات پس ازگذشت چند روزمحدود به اثرفشارهای پارلمان افغانستان واعضای شورای ولایتی فسخ شد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا