سیاست

پیام مارشال محمد قسيم فهيم، معاون اول رياست جمهوري به مناسبت سالروز تهاجم خونين ارتش سرخ بر روستا هاي سالنگ وجبل السراج

هموطنان عزيز،خواهران وبرادارن!

فردا، چهارم دلو مصادف است به سالروز حمله وحشيانه ارتش سرخ اتحادشوري وقت به روستاهاي سالنگ. در چنين روزي ارتش سرخ شوروي هنگام فرار شان از كابل و پروان، روستاهاي سالنگ و جبل السراج را با توپخانة سنگين و راكتهاي مختلف مورد تهاجم قرار دادند كه در نتيجة ان بيش از يك هزار ودوصد تن از مردم بيگناه آن مناطق جام شهادت نوشيدند.

ارواح شان شاد و يادهاي شان گرامي باد!

ياد كرد از آن روز در تاريخ حماسه آفرين مردم  ما يك نياز است كه از ارج گذاري به شهداي راه آزادي و انسانيت و رهايي از قيد وبند هاي طاغوت و استعمار منشأ مي گيرد.

كشته شده گان آن رخداد خونين و وحشتناك ، روستائيان بيدفاع و مظلومي بودند كه خروج شرمناك نظاميان ارتش سرخ را نظاره ميكردند و به شهامت مردم شجاع و قهــــــــرمان خود مي باليدند.

مردم افغانستان در برابر اشغالگران ارتش سرخ سالیان درازي را با دست هاي خالي و پاهاي برهنه وشكم های گرسنه به جهاد و مقامت پرداختند و آغاز خروج ارتش سرخ از محلات شان،  در واقع نويد دهنده پيروزي جهاد و مقاومت شان بود.

من در حالي كه به همه شهداي آن روزخونین و همه شهداي راه جهاد و مقاومت ملي مردم افغانستان اطــــحاف دعا مي كنم، به تمام خانواده هاي شهداي كشورم اظهار تسليت و تعزيت مي نمايم.

باور دارم كه حماسة خونين جهاد و مقاومت ملي مردم ما در برابر اشغالگران و طاغوتیان منطقه، برگ زريني از تاريخ معاصر مردم افغانستان را در بر مي گيرد كه  نسل هاي آينده، از آن با افتخار تجليل و گراميداشت به عمل خواهند آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا