آموزش

یکصد و بیست هفت تن از مرکز آموزشی و حرفوی افغان- کوریا فارغ شدند

کابل/16/قوس/باختر
تصدیقنامه های فارغان مرکز آموزشی فنی و حرفوی افغان- کوریا امروز توسط داکتر حسام الدین همراه معین وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین توزیع گردید.
دراین دور یکصد و بیست و هفت تن به حیث شاگردان فنی و حرفوی در عرصه های ولدنگکاری، تخنیک کمپیوتر، ساختمانی، برق و نلدوانی پس از نه ماه دوره آموزش فراغت حاصل کردند.
داکتر حسام الدین همراه معین امور کار وزارت یادشده در مراسم فراغت این کارگران که در مرکز آموزشی فنی و حرفوی افغان- کوریا درمحوطه میدان هوایی بگرام برگزار گردید، ضمن قدردانی از همکاری ایالات متحده امریکا و کوریا که در ایجاد زمینه آموزش های فنی و حرفوی وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین را یاری رسانیده اند، گفت، فارغان درکنار اینکه طی نه ماه گذشته فن و حرفه های یادشده را به شکل ستندرد بین المللی فرا گرفته اند، لسان انگلیسی را نیز آموزش دیده اند.
داکتر همراه خاطرنشان کرد که فارغان توسط یک کمپنی امریکایی به نام "فلور" با معاشات بلند دالری جذب گردیدند.
بعداً عبدالبصیر سالنگی والی پروان و محراب الدین صافی والی کاپیسا صحبت نموده از فارغان خواستند تا آنچه در آن مرکز آموخته اند از آن برای بازسازی و آبادی کشور شان استفاده نمایند.
در این مراسم همچنان سفیر کوریا در کابل صحبت کرده وعده همکاری های بیشتر کشورش را در زمینه با وزارت کار امور اجتماعی، شهدا و معلولین ابراز نمود.
گفته می شود این سومین دور فراغت کارگران فنی و حرفوی از مرکز یادشده میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا