امنیت

شکایات باشنده های ولسوالی دوشی از مهمات منفلق ناشده

پلخمری باختر 8 سنبله
برخی از باشند گان ولسوالی  دوشی ولایت بغلان از موجودیت ماین های  منفلق ناشده که میراث ماندگار  دوران جنگ وناامنی درمناطق شان میباشد شکایت دارند.
باوجود آن که گفته میشود که نودفیصد کشتزار های ماین درولایت بغلان از موجودیت ماین های  منفلق ناشده تطهیر وپاک سازی  گردیده اما با آن هم آنان از موسسات ماین پاکی خواهان پاک کاری ساحات مربوط شان از موجودیت ماین های  کار گزاری شده میباشد .
درولایت بغلان با آنکه  قسمت اعظم کشتزارهای  ماین میراث به جا مانده  دوران دهه های شصت و هفتاد میباشد اما هنوز هم ماین های  باقی مانده  از افراد ملکی واطفال معصوم قربانی گرفته وتهدید جدی برای ساکنین برخی از ساحات ولسوالی دوشی به شمار میرود،  از  جمله ساحات آسیب پذیر ناشی از موجودیت ماین کارگذاری شده سالهای قبل دره لر خواب ، درومبک،  خواجه زید  وکوه وازک دره کیهان بوده که تا حال چندین تن را به کام مرگ برده است .
حسینی یک تن از باشندگان  ساحه درومبک ضمن شکایت از موجودیت ماین های  منفلق ناشده به آژانس باختر گفت از بس که خطر موجودیت ماین های منفلق ناشده مواشی اطفال وبزرگ سالان را تهدید میکند  از مالداری بیزار شده ایم .
اما شمس الدین سرحدی ولسوال دوشی ضمن تایید از اراضی مملو از ماین های منفلق ناشده  درولسوالی دوشی میگوید از موجودیت ماین های منفلق ناشده به حیث یک خطر جدی برای ساکنینی برخی از ساحات ولسوالی دوشی یاد کرد وخاطر نشان ساخت درنتیجه هماهنگی که اخیرا با موسسه ماین پاکی هیلو ترست صورت گرفت دو روز بعد تیم های ماین پاکی موسسه هیلوترست غرض تطهیر اراضی ازموجودیت ماین های منفلق ناشده به ولسوالی  دوشی اعزام وبر مشکلات مردم ولسوالی دوشی از ناحیه  خطر  موجودیت مهمات منفلق ناشده نقطه پایان گذاشته خواهد شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا