سیاست

محمداشرف غنی رئیس جمهور بر مدیریت آتش‌بس تأکید کرد

کابل 2سرطان باختر
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان،  امروز با والیان و مسوولان ملکی و نظامی ۳۴ ولایت کشور از طریق کنفرانس ویدیویی صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور ابتدا مراتب تسلیت و همدردی خویش را بخاطر شهادت حجت‎الاسلام جعفر توکلی یکتن از علمای جید اهل تشیع ولایت هرات، ابراز داشت و بر تأمین امنیت جانی علمای دینی کشور و نیز بررسی رویداد متذکره تأکید ورزید.
وی به همه والیان هدایت داد که به هدف بهبود وضعیت حکومت‌داری محلی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان، با اقشار مختلف جامعه نشست‌های مشورتی برگزار کنند، زیرا هدف کار حکومت رضایت‌مندی مردم می‌باشد.
رئیس جمهور کشور از مسوولین ملکی و نظامی سراسر کشور بخاطر مدیریت سالم آتش‌بس موقت، قدردانی کرد و بر تأمین امنیت شاهراه‌ها، مراکز شهرها و سایر مناطق تأکید نمود.
محمداشرف غنی رئیس جمهور گفت که عملیات تصفیه‌یی در مناطق زیر تهدید در جریان است و هر خطری که متوجه مردم و تمامیت ارضی افغانستان باشد، باید اقدامات همه‌جانبه برای دفع آن اتخاذ شود.
رئیس جمهور تصریح‌داشت که حکومت، کوچک‌ترین خطری را در بحث آتش‌بس پذیرفته نمی‌تواند و در حین آتش‌بس در مقابل هر نوع تعرض، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور پاسخ خواهند گفت.
رئیس جمهور از فتوای امام مسجدالحرام و امام مسجدالنبوی (ص) در برابر حرام‌دانستن جنگ در افغانستان استقبال نموده گفت که علمای اسلام به گونۀ منجسم در مردود و حرام‌دانستن جنگ در افغانستان هم‌صدا و متفق هستند و در این خصوص آواز مشترک خویش را بلند نموده‌اند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا