اخبارجامعهTOP

معین وزارت زراعت؛کمیته بین المللی صلیب سرخ باید با توجه به نیازمندی مردم افغانستان پروژه سازی کنند

 

کابل5 ثور باختر

سرپرست وزارت زراعت آبیاری و مالداری در دیدار با رییس مصونیت اقتصادی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از آنان خواست که تلاش نمایند، پروژه‌های شان را با توجه به نیازمندی مردم افغانستان راه اندازی کنند.

دفتر مطبوعاتی وزارت زراعت آبیاری و مالداری امروز با نشر این خبر گفته است: مولوی صدراعظم‌ عثمانی معین آن وزارت با مارتین دی بویر رییس برنامه‌ها و خانم یورسلا کیالی رییس مصونیت اقتصادی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ملاقات کرد.

در این دیدار مارتین دی ‌بویر از برنامه‌های آینده صلیب سرخ در افغانستان در بخش زراعت، مالداری، آبیاری، تغییرات اقلیمی، کمک به دهقانان و مالداری معلومات داد و از معین زراعت و مالداری وزارت زراعت خواست که در قسمت تطبیق برنامه‌های این نهاد حمایت و همکاری نمایند.

بویر گفت که این نهاد در چندین ولایت افغانستان چون کندهار، هرات، کاپیسا، ننگرهار، بلخ، بغلان و کندز پروژه‌های زیادی را در راستای  کمک به مالداران، دهقانان و مردم نیازمند تطبیق نموده‌اند و این برنامه‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مولوی صدراعظم عثمانی کار نهاد های بین المللی در افغانستان را با اررزش خواند و از همکاری شان با آنان اطمینان داد و یاد آور شد، نیاز است که موسسات بین المللی در هماهنگی با نهاد های با افغانی کارنمایند وبا توجه به نیازمندی مردم افغانستان برنامه سازی و پروژه سازی کنند.

در این نشست در مورد اعمار و ترمیم کانال‌های آبیاری، ذخیره‌های آب، دیوارهای استنادی، کمک‌های بشری در بدل مزد، پاک‌ کاری جوی‌های آب و کاهش تغییرات اقلیمی نیز صحبت شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا