سیاست

رئیس‌جمهورغنی با شماری از بزرگان، متنفذین و نمایندگان ولایت هرات دیدار کرد

کابل 25 حوت باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان امروز با تعدادی از بزرگان، متنفذین، نمایندگان ولسی‌جرگه و شورای ولایتی هرات، در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلوکمات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژآنس باختر، این بزرگان، مشکلات مختلف محیطی شان را به ویژه در عرصه‌های امنیتی و افزایش تشکیل پولیس، صحت، معارف، موضوعات سیاسی و اجتماعی و نیز پیشنهادات مشخص را در این خصوص به رئیس‌جمهور ارائه کردند.
ابتدا، انجنیر منورشاه بهادری و مسعوده کروخی نمایندگان مردم هرات در ولسی‌جرگه ضمن حمایت از حکومت، از توجه رئیس‌جمهور برای تطبیق پروژه‌های عام‌المنفعه قدردانی نمودند. آن‌ها به گونۀ مشخص از تطبیق پروژه‌های بند سلما و سرک هرات- چشت و نیز پروژه‌های بزرگ و کوچک در این ولایت تشکر کردند.
این نمایندگان ولسی‌جرگه با اشاره به جرایم جنایی، کاهش خدمات شهری، نبود کتاب‌های درسی پشتو در برخی مکاتب، نبود خدمات تعلیمی و صحی برای کوچی‌ها در ولایت هرات، خواهان توجه رئیس‌‌جمهور به موضوعات متذکره شدند.
همچنان، حاجی محمدشاه خان و حاجی غلام فاروق خان به نمایندگی از بزرگان قومی هرات صحبت کردند و به رئیس‌جمهور اطمینان دادند که در راه دفاع از وطن تحت هر شرایط درکنار حکومت قرار خواهند داشت و از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اعلام حمایت نمودند.
آ‌ن‌ها از کارکرد نهادهای عدلی و قضایی در ولایت هرات ابراز رضایت نمودند و بر اصلاحات بیشتر ادارات تأکید کردند. این بزرگان از رئیس‌جمهور تقاضا نمودند تا از کدرهای جوان هرات در ادارات دولتی استفاده صورت گیرد که با این کار مشارکت سیاسی تأمین و حمایت مردم از حکومت نیز افزایش میابد. 
آنان با اشاره به رویداد اخیر میان رئیس شورای ولایتی هرات و څارنوالی استیناف این ولایت، از رئیس‌جمهور خواستند که در خصوص حل این قضیه توجه نموده و رئیس شورای ولایتی هرات بخاطر سوتفاهم پیش‌آمده مورد عفو قرار گیرد.
رئیس‌جمهور غنی پس از استماع صحبت‌های اشتراک کننده گان، از حمایت بزرگان و نمایندگان هرات بخاطر حمایت شان از برنامه‌های حکومت قدردانی کرده افزود، حکومت در دو ونیم سال گذشته در بخش‌های مختلف به ولایت هرات توجه نموده است.
رئیس‌جمهور در مورد قضیۀ رئیس شورای ولایتی هرات گفت: این موضوع به نهادهای عدلی و قضایی ارتباط می‌گیرد و من پیام شما را در این مورد دریافت نمودم. وی از تطبیق اصلاحات اداری یاد کرده گفت، به زودی به شمول هرات در سراسر کشور کدرهای عالی تشخیص و استخدام خواهند شد.
وی از این بزرگان خواست که بخاطر جلوگیری و کاهش فساد اداری با حکومت همکاری بیشتر نمایند و اطمینان داد که به پیشنهادات ارائه شده از جانب بزرگان هرات از طریق مراجع مربوطه برحسب امکانات رسیدگی خواهد شد. وی گفت که به زودی همانند زون پایتخت، روی پلان شهری ولایت هرات کار صورت می‌گیرد.
رئیس‌جمهور گفت، در کنار مسایل امنیتی، توجه حکومت همواره روی تطبیق پروژه‌های انکشافی متمرکز بوده و به زودی ولایت هرات پس از افتتاح دو خط آهن با کشورهای همسایه وصل می‌گردد و به مرکز رشد اقتصاد و تجارت مبدل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا