امنیت

بیش از یکصد هراس افگن در بغلان کشته و زخمی شدند

پلخمری 5 جوزا باختر
در عملیات تصفیوی نیروهای مشترک امنیتی در مربوطات شهر پلخمری ساحه بالابری مکتب دند شهاب الدین دیروز کاملاً از وجود طالبان مسلح پاکسازی گردید و بیش از یکصد هراس افگن در بغلان کشته و زخمی شدند.
سمونوال محمد فضل انوری آمر حوزه دوم امنیتی شهر پلخمری به آژانس باختر گفت که در نتیجه این عملیات تصفیوی افزون به تصفیه کامل ساحه بالابری مکتب از موجودیت طالبان مسلح، بیش از یکصد طالب مسلح کشته و زخمی گردیدند.
اما ذبیح الله شجاع سخنگوی قوماندانی امنیه بغلان به خبرنگار آژانس باختر گفت که تا حال ارقام دقیق از تلفات طالبان در دست نیست، اما طالبان تلفات زیاد را متقبل شده اند. وی افزود، در این عملیات به نیروهای امنیتی کدام آسیب نرسیده است.

سمونوال انوری علاوه کرد که با این پیروزی نظامیان تهدیدهای طالبان در شاهراه پلخمری- بغلان قطع شده است و زمینه بازگذاشت مجدد بیجا شد گان در منازل شان فراهم گردیده است.
وی همچنان گفت، با تامین اوضاع امنیتی در این منطقه، دولت مصروف ایجاد پوسته های امنیتی در بالابری مکتب دند شهاب الدین میباشد تا از تحرکات هراس افگنان در این ساحه بالای شاهراه پلخمری – بغلان کامل قطع گردد. ختم/دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا