جامعه

سفارت افغانستان در ایران: شماری از اقارب قربانیان طیاره اوکراینی را پیدا نکردیم

تهران/ بی بی سی/ 23جدی/ باختر
سفارت افغانستان در تهران اعلام کرد که تاکنون موفق نشده است که تمام بستگان قربانیان طیاره اوکراینی را پیدا کند.
وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که از ۱۳شهروند افغانستان که در طیاره اوکراینی کشته شدند، ۶ شش نفر آنان تابعیت دوگانه افغانستان و سویدن را داشتند، سه نفر شهروند افغانستان و آلمان بودند و چهار نفر دیگر تنها شهروند افغانستان بودند.
سفارت افغانستان گفته است که وزارت خارجه ایران فهرست ده نفر را به آنان داده است که شهروند افغانستان بودند.
در اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده است که برای پیگیری این حادثه کمیته‌ یی تحت ریاست فاطمه تالقانی، منشی اول سفارت افغانستان در تهران ایجاد شده است تا در تماس با اقارب این جان باختگان و ادارات ذیربط ایرانی در زمینه شناسایی و تسلیم دهی اجساد قربانیان اقدام عملی و عاجل را روی دست گیرد.
سفارت افغانستان در تهران افزوده است که این نهاد در قدم نخست با نشر اطلاعیه‌ یی در شبکه‌های اجتماعی و اعلام شماره‌های تماس و همچنان در صحبت‌های متواتر با وزارت امور خارجه ایران و طب عدلی آن کشور سعی در یافتن اقارب جان باختگان حادثه کرده است.
این نهاد افزوده است که تاکنون این کمیته فقط موفق به دیدار با اقارب 9 تن آنان شده است.
سفارت افغانستان افزود که تنها از اقارب مهدی تاجیک تااکنون اطلاعی در دست نیست و یک گروه ارتباطی واتس‌آپ جهت ارتباط موثر و تبادل اطلاعات با اعضای این خانواده ساخته شده است.
در اطلاعیه سفارت افغانستان آمده است که برای تشخیص اجساد از اقارب درجه یک قربانیان، توسط طب عدلی  نمونه گیری شده است و این سفارت منتظر تسلیم دهی اجساد قربانیان است.
این نهاد گفته است که اقدامات پیرامون سایر امور حقوقی و فنی این سانحه در سطح بین‌المللی با عضویت وزارت امور خارجه افغانستان پیگیری می‌شود.
طبق یک خبر دیگر٬ تیم تحقیق کانادا در مورد سقوط  طیاره اوکراینی امروز وارد تهران می‌شود.
این گروه  تحقیق شامل هشت نفرکانادایی است که برای شروع تحقیق در خصوص حادثه طیاره اوکراینی به تهران می‌رسند.
طیاره اوکراین با 176 سرنشین و عمله پرواز چهارشنبه گذشته در حومه تهران توسط راکت های زمین به هوای ایران  سقوط داده شد و ایران گفته است که غیر عمدی بود. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا