سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری با رئیس جمهورتاجکستان صحبت تیلفونی کرد

 

کابل / ۳ سنبله / باختر

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجکستان، صحبت تیلفونی کرد.

در این مکالمۀ تیلفونی، سران دوکشور،در مورد روابط دوجانبه به ویژه درخصوص تجارت، ترانزیت، تقویت هرچه بیشترهمکاری های منطقه یی و افزایش همکاری ها در امتداد سواحل دریای آمو، صحبت کردند.

رئیس جمهوری کشورگفت که سرحد افغانستان و تاجکستان به نقطۀ دوستی و پیشرفت مبدل می شود ونمونۀ دوستی وهمکاری خوب میان دوکشور همسایه خواهد بود.

امام علی رحمان رئیس جمهورتاجکستان ازپروسۀ صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان حمایت قوی کرد وبا حمایت ازموقف رئیس جمهور، وعده داد که تاجکستان درنشست های منطقه یی وبین المللی، درکنار افغانستان خواهد بودواز موقف حکومت افغانستان حمایت می کند.

امام علی رحمان ازمحمداشرف غنی به خاطرگسترش روابط دوجانبه و چندین جانبه و توسعۀ همکاری ها، دعوت کرد که به تاجکستان سفر کند و رئیس جمهوری کشوربا ابراز امتنان این دعوت را پذیرفت و از امام علی رحمان به خاطر سفر به افغانستان نیز دعوت به عمل آورد.

 

هر دو جانب توافق کردند که تحت ریاست محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، هیئت بین الوزارتی در روزهای نزدیک به تاجکستان سفرکند و روی آجندای نشست رییسان جمهور تاجکستان وافغانستان به خاطر همکاری های بیشتر،  کار کند.

در اخیر این صحبت تیلفونی، توافق شد که هیئت افغانستان با هیئت تاجکستان درمورد مسایل سیاسی میان دوکشور،همکاری های اقتصادی و امنیتی به ویژه مبارزه علیه تروریزم و مواد مخدر، نیز بحث و تبادل نظرکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا