امنیت

بیش از یک هزارو دوصدو هشتاد نفر به ظن دست داشتن در قاچاق مواد مخدر گرفتار شدند

کابل/ 15 جدی/ باختر
سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با  مواد مخدر و مسکرات امروز در یک نشست خبری گفت: در جریان سال گذشته عیسوی یک هزارو  دوصد و هشتاد و هفت  نفر به ظن دست داشتن در قاچاق مواد مخدر، درکشور گرفتار شده اند.
خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی وقضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر گفت دوسیه های این افراد به هدف تعقیب عدلی وقضایی، به مرکز عدلی وقضایی مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر رسیده است در میان بازداشت شدگان ۳۷ زن وسه شهروند ایران نیز شامل اند و مرکزعدلی و قضایی، به هریک این قضیه ها حد اکثر در هفتاد و دو ساعت رسیدگی کرده است و دوسیه های آنان به منظور تحقیقات بیشتر به ریاست څارنوالی اختصاصی مرکزعدلی وقضایی مبارزه علیه مسکرات مواد مخدر فرستاده است.
اوافزود ازجمع گرفتار شدگان، افرادی نیز بودند که قصد داشتند بسته های هیرویین را در بطن و بکس ها از میدان هوایی بین المللی کابل به هندوستان وامارات متحده عربی انتقال دهند.
به اساس حکم محکمه ابتدائیه سه صدو سیزده واسطه نقلیه،سی و هفت موترسایکل، یک هزار و پنجصدو نود و دو سیت مبایل ویک صدو پنج میل  اسلحه مختلف که از قاچاقچیان به دست آمده بود، مصادره شده است.
همچنان او گفت  مبلغ شش ملیون و نه صدو نود و نه هزار و سه صدو یازده  افغانی ومبلغ سی و دو هزار و ششصد و سی و چهار دالر امریکایی که از نزد قاچاقچیان ضبط شده بود نیز مصادره شده است و به حساب قطعی تحویل دافغانستان بانک شده  است.
موحد اضافه داشت در جریان سال ۱۳۹۸ محکمه ابتداییه مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر۱۷۷۱ تن به شمول ۳۷زن، ۱ شهروند خارجی و۸۴ کارمند دولتی را درپیوند به ۱۰۷۷ قضیه ازسه  ماه الی سی  سال حبس، محکوم به مجازات کرده است.
همچنان  محکمه استیناف مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر نه صدو پنج  تن به شمول چهار ده  زن ،پانزده  تن ازموظفان خدمات عامه ویک شهروند خارجی را درپیوند به ششصدو هفتادو هشت قضیه به حبس های تنفیذی مختلف محکوم به مجازات کرده اند.
موحد گفت که پولیس مبارزه با مواد مخدر درپیوند به یک هزار و هشتادو یک قضیه قاچاق مواد مخدر بیش از دوهزار و چهارصدو چهل و نه  کیلوگرام هیرویین، بیش از یک هزار و چهارصدو بیست و یک  کیلوگرام مورفین، بیش از سی هزار و هفت صد و سی و هفت  کیلوگرام تریاک، بیشتر از یک صدو شش هزار و هفت صدو هشتاد  کیلوگرام چرس بیش از هفده  کیلوگرام تابلیت (ک) وهزاران لیتر تیزاب، مواد کییمیاوی مایع ومشروبات الکولی را کشف وضبط کرده  است   . بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا