سیاست

شماری از رهبران و شخصیت های سیاسی منطقه با ارسال پیام های وفات مارشال فهیم را یک ضایعه خواندند

کابل باختر/ 19/ حوت
مرگ مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری واکنش های را درمیان شخصیت های سیاسی شماری از رهبران کشورهای منطقه و جهانی برانگیخته این رهبران آن را یک ضایعه دانسته اند ونسبت به آن اظهار تاسف نموده اند.
به گزارش آژانس باختر ، من موهن سنگهه نخست وزیر هند مرگ مارشال محمد قسیم فهیم را ضایعه بزرگ خوانده و تلاش های وی را در ایجاد دولتی مستحکم با ملت های هند و افغانستان فراموش ناشدنی توصیف کرد.
نوازشریف نخست وزیر پاکستان و برخی از رهبران سیاسی آنکشور وفات مارشال محمد فهیم را تسلیت گفته اند و او را مردی مبارز و مجاهد درراستای آزادی وطن میدانند و مراتب همدردی و غم شریکی شان را با دولت افغانستان و خانواده وی ابراز نموده اند.
درهمین حال سفیر امریکا مقیم کابل مرگ مارشال محمد قسیم فهیم را درراستای ایجاد وحدت ملی یک ضایعه بزرگ گفته است او درپیامی مرگ مارشال محمد قسیم فهیم را به مردم افغانستان و خانواده اش تسلیت گفته و وی را شخصیت قوی سیاسی و نظامی توصیف کرده است.
سفارت جمهوری ایران مقیم کابل دربیانیه ای وفات مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری را به رییس جمهور و مردم افغانستان تسلیت گفته و تاکید کرده که نقش بارز مارشال محمد قسیم فهیم درتاریخ چهار دهه اخیر افغانستان درخشان و فراموش ناشدنی است .
دفتر سازمان ملل متحد درکابل با نشر خبرنامه نسبت به وفات مارشال محمد قسیم فهیم ابراز تاسف کرده و اورا شریک خوب درامور اعتماد برای سازمان ملل عنوان کرده است.
درخبرنامه دفتر یوناما آمده است یان کوبیش نماینده سازمان ملل متحد درامور افغانستان خود را درغم دولت و مردم افغانستان شریک دانسته و مراتب عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده آن مرحوم اعلام میدارد.
مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری دیروز به عمر پنجاه و شش سالگی در کابل وفات نمود و قراراست مراسم خاکسپاری وی فردا برگزار شود.
مسوولان کمیسیون عالی برگزاری این مراسم میگویند که مارشال محمد قسیم فهیم درکابل بخاک سپرده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا