سیاست

سومین نشست هماهنگی سفرا برگزارشد

10 عقرب  کابل باختر
سومین نشست هماهنگی سفرا در مورد کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه یی در مورد افغانستان (رکا)، جهت آمادگی برای کنفرانس هفتم رکا امروز وزارت امورخارجه در مقر وزارت امور خارجه تدویر یافت.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزات امور خارجه به آژانس باختر، در ابتدا عادله راز معین همکاری های اقتصادی، ضمن سپاس از کشور ترکمنستان جهت میزبانی این کنفرانس پیرامون آمادگی ها برای برگزاری این کنفرانس صحبت بعمل آورده، تعمق و افزایش روابط از طریق سرمایه گذاری و تقویت همکاری، ایجاد شبکه های ترانسپورتی که افغانستان را با کشور های همسایه وصل میکند، ایجاد تسهیلات تجارتی و ترانزیتی، گسترش ارتباطات، افزایش همکاری تجارت با تجارت یا B2B  را از موضوعات مهم که قرار است در کنفرانس رکا بالای آن صحبت شود بیان کرد.
همچنان، ایجاد اتاق تجارت، توانمندی سازی اقتصادی زنان افغان در چارچوب این کنفرانس و ایجاد مرکز تحقیقاتی همکاری های اقتصادی در چوکات رکا از موارد دیگری مطرح بحث کنفرانس فرا رو میباشد.
در ادامه، سفرای اشتراک کننده نظریات شان پیرامون موارد ارائه شده را بیان داشتند.
رکا در سال 2005 تاسیس شد در فرایند پیشرفت خود تا سال 2015 در نشست کابل تعداد مشارکت کننده ها در برنامه ی رکا به 40 و تعداد سازمان های حامی آن به 30 سازمان ونهاد بین المللی رسید. هفتمین نشست رکا قرار است در عشق آباد با رهبری هیات عالیرتبه افغانستان برگزار گردد. جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا