امنیت

متعهد شدن در برابر قاچاق چیان مواد مخدر

 کابل باختر 30دلو
سخنگوی مرکزی عدلی وقضایی مبارزه بر ضد مسکرات ومواد مخدر می گوید در جریان سال جاری پنجاه نه تن که شامل زنان واتباع خارجی می باشند به ظن قاچاق مواد مخدر باز داشت شده اند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر احمد خالد موحد سخنگوی مرکزی عدلی وقضایی مبارزه با مسکرات ومواد مخدر امروز دریک نشست خبری بیان داشت در جریان ماه دلو هفتاد پنج قضیه جرایم مسکرات ومواد مخدر به مظنونیت پنجاه نه نفر که شامل دو زن ویک تبعه ایران  می باشد  به این مرکز مواصلت کرده است که تحت پیگرد عدلی قرار دارد.
  اوگفت در میان این قضایا شانزده قضیه مربوط به میدان هوایی بین المللی کابل می باشد که فاعلین آن قصد انتقال مواد مخدر شامل هیرویین را به هندوستان را داشتند.
موحد گفت پنج عراده موتر، یک عراده موترسایکل،هشتاد سیت مبایل، شصت وپنج هزار پنج صد افغانی و یک هزار دالر امریکایی نیز از نزد قاچاق بران حصول ومصادره گردید.
اوگفت در جریان همین ماه این مرکز بیست وهفت قاچاقبررا به دو الی بیست سال زندان محکوم  کرد.
سخنگوی این مرکز افزود، در جریان ماه دلو بیست یک عراده وسایط بیست دومیل سلاح دوهزار پنجصد شصت دو مهما ت66  سیت مبایل سیصدو شش کیلو گرام هیروئین یک هزار هشصدو هشتاد دو گیلو گرام چرس  یک صدو پنج لیتر مشروبات الکولی کشف و بدست آمده است.
او در رابطه به ناقذ شدن کد جزا گفت در کد جزا یک سلسله تغییرات بخاطر جزای قاچاقبران آمده است که در آن حبس از بیست سال تا به سی سال در نظر گرفته شده است .ختم  نجیب الله بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا