ورزش

تیم ملی فوتبال کشور مورد استقبال گرم مردم قرار گرفتند

کابل/21/قوس/باختر

تیم ملی فوتبال کشور با کسب مقام نایب قهرمان جام کشورهای جنوب آسیا امروز به کشور برگشتند.

تیم ملی فوتبال کشور دیشب به مصاف ورزشکاران هندوستان رفتند که در نتیجه قضاوت نادرست حکم داخلی میدان، تیم هند با نتیجه چهار صفر به مقام قهرمانی رسید و تیم ملی کشور نایب قهرمانی جام کشور های جنوب آسیا را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر از میدان هوایی بین المللی کابل، تعداد کثیری از مردم و هوا خواهان تیم ملی فوتبال کشور که برای استقبال آنها به میدان هوایی بین المللی کابل حضور یافته بودند از ورود تیم ملی فوتبال استقبال به عمل آمد.

درمراسم که به همین مناسبت برگزار شده بود، فاروق وردک وزیر معارف که خود شاهد جریان مسابقه بود صحبت نموده گفت که درحقیقت، پیروزی از تیم فوتبال افغانستان بود و تخطی از سوی حکم داخلی میدان صورت گرفت که بیطرفی خود را حفظ کرده نتوانست.

وی علاوه نمود که این مسابقه در تاریخ فوتبال کشورهای جنوب آسیا یک تخطی بوده که هرگز فراموش نخواهد شد.

در همین حال محمد ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک صحبت نموده گفت که حضور گرم اقشار مختلف کشور در میدان هوایی بین المللی کابل بخاطر استقبال تیم ملی فوتبال نشان نمایانگر وحدت ملی می باشد و ورزش یکی از راه های تحکیم وحدت ملی میان اقشار مختلف میباشد.

اغبر ضمن آنکه پیروزی تیم ملی فوتبال کشور را به تمام مردم کشور تبریک گفت، افزود، تخطی که از جانب حکم میدان علیه تیم فوتبال کشور ما صورت گرفت ما شکایت خودرا به مراجع مربوط آن تقدیم کردیم و خواهان بررسی موضوع می باشیم.

در همین حال یوسف کارگر سر مربی تیم ملی فوتبال کشور ضمن آنکه محدودیت ها و مشکلات تیم فوتبال را بیان داشت پیروزی نایب قهرمانی را به مردم افغانستان تبریک گفته افزود ، واقعه که در جریان مسابقه رخ داد قصداً" و عمداً" از قبل طرح ریزی شده بود چون تیم ما با روحیه بلند رهبری میدان را در دست داشت نخواستند که تیم ما به مقام قهرمانی نایل آید وعملی را انجام دادند که هرگز قابل بخشیدن نیست.

تیم ملی فوتبال کشور در اولین مسابقه خویش دراین دور مسابقات کشور های آسیا با تیم فوتبال هند یک بر یک مساوی ماندند. به همین ترتیب دومین مسابقه آنان با تیم سریلانکا بود که توانستند حریف پر قدرت خویش را سه بر یک شکست دهند مسابقه سومی با تیم ملی بوتان بود که هشت بر یک بوتان رامغلوب ساختند و شام شنبه مسابقه دیگر با ورزشکاران کشور نیپال انجام دادند که در نتیجه با پیروزی یک به صفر راهی فاینل بازی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا