فرهنگ

افغانستان در نمایشگاه بین المللی کتاب ایران مقام اول را بدست آورد

کابل باختر22 ثور
غرفه ناشران افغانستان دربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  ، مقام اول را بدست آورد.
معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کسب مقام اول ناشران افغان را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افتخار همگانی دانست.
داکتر اجمل عازم رییس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان افغانستان پس از شرکت در نمایشگاه تهران در بازگشت به کشور طی دیداری با سیمین حسن زاده معین امور نشرات از کسب مقام اول و استقبال بینظیر بازدیدکننده گان از غرفۀ ناشران افغان شرکت کننده در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
معین امور نشرات ضمن تبریک و خوش آمد گویی به هیئت ناشران افغانستان ، کسب این جایگاه برجسته را برای ناشران افغان یک افتخار ملی ، فرهنگی و همگانی دانست و ضمن قدر دانی از زحمات ناشران افغان گفت: کتاب نماد شگوفائی فرهنگ و تمدن یک کشور است و داشته های فرهنگی یک کشور بوسیله کتاب و کتابت به نسل های دیگر انتقال می یابد. ما فرهنگ غنامندی با قدمت بیش از پنج هزار سال را داریم که حفظ ، گسترش و معرفی آن بستگی به این دارد که به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در کشور توجه صورت گیرد زیرا با مطالعه و رشد آگاهی و دانش اندوزی، میتوان در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی توان و خلاقیت خود را بکار برد و این دانش و آگاهی است که رشد فرهنگی یک کشور را رقم میزند.
در این دیدار داکتر اجمل عازم رییس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان افغانستان گفت: این نمایشگاه بین المللی  کتاب ازتاریخ 10 الی 20 ماه ثوربه اشترا ک ناشران اضافه از هژده کشور، در شهرتهران برگزارگردیده که 1500 عنوان شامل اضافه از ده هزارجلد کتاب ناشران افغانستان نیز دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود .
وی اضافه کرد که با درنظرداشت یک سلسله ممیزات نمایشگاه کتاب های ناشران افغانستان مقام اول را بدست آورد و بیشترکتب عرصه های ادبیات ، داستان ، تاریخ و کتاب های زبان پشتو مورد توجه قرارگرفته ودرمجموع  اضافه از هفتاد درصد کتاب های ناشران  افغانی به فروش رسیده است.
داکترعازم افزود که برعلاوه این نمایشگاه ، برای اولین بار فروشگاه کتب انتشارات افغانستان به شکل دایمی در شهر تهران ایجاد و گشایش یافت که این نیز یک دست آورد خوب برای بخش انتشارات کشور میباشد .
او گفت که در سال 1391 نیز افغانستان در نمایشگاه کتاب ایران که به اشترا ک ناشران 77 کشور جهان برگزارشده بود ، مقام اول را بدست آورد.ختم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا