صحت

تعمیر کار عملی مراقبت های عاجل ولادی شفاخانه تدریسی شهرآرا گشایش یافت

کابل باختر 13 حمل
داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه و داکتر فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی ، امروز تعمیر کار عملی مراقبت های عاجل اساسی ولادی شفاخانه تدریسی شهرآرا را به بهره بردای سپردند.
این تعمیر به ابتکار وزارت صحت عامه، با تفاهم وزارت تحصیلات عالی و به کمک مالی سازمان صحی جهان به منظور تدویر کورس های آموزشی مراقبت های عاجل اساسی ولادی برای محصلان پوهنتون طب کابل و کار های عملی، ترمیم و به بهره برداری سپرده شد.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه ، بازگشایی این مرکز را گام مثبت در راستای کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان بیان کرد و گفت، وزارت صحت عامه مصمم است تا سال 2020 سی درصد مرگ و میر مادران را کاهش دهد و این امر مستلزم هماهنگی بیشتر با نهاد های مسوول برای بلند بردن سطح دانش و مهارت های داکتران، قابله ها و سایر کارمندان مسلکی صحی میباشد.
وی نقش وزارت تحصیلات عالی را در راستای بهبود عرضه خدمات صحی مهم خوانده گفت:" باوجودی که وزارت صحت عامه و تحصیلات عالی از نظر تشیکلاتی و اداری متفاوت است اما هدف مشترک دارند و کیفیت خدمات صحی بازتاب دهنده کیفیت تدریس است، به هر اندازه ای که کیفیت تدریس بهتر شود به همان اندازه کیفیت خدمات صحی بهتر میشود. این وزارت برای داشتن جامعه سالم و افراد تندرست نقش برجسته دارد و میتواند وزارت صحت عامه را در راستای تامین صحت مردم یاری رساند."
همچنان داکتر فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی از افتتاح این مرکز تدریسی ابراز خرسندی کرد و بیان داشت که، وزارت تحصیلات عالی منحیث یک وزارت کلیدی عرضه خدمات تحصیلی با کیفیت را به عهده دارد، که با درک این مسوولیت تلاش دارد  تا در پهلوی بخش صحت زمینه کار های عملی در دیگر عرصه ها نیز فراهم نماید.
وزارت صحت عامه در نظر دارد، تا در تفاهم با هیئت رهبری وزارت تحصیلات عالی و پوهنتون طبی کابل، از شروع سال 1396 کورس های آموزشی مراقبت های عاجل ولادی و نوزاد را برای کارآموزی محصلان طب در شفاخانه تدریسی شهر آرا به منظور فراگیری شیوه های علمی و عملی مراقبت از مادران و نوزدان راه اندازی نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا