آموزش

فراغت نامه داده شد

كابل/12/حمل/باختر
وزير كار، ‌امور اجتماعي، شهدا و معلولين فراغتنامه هاي فارغان مركز آموزش آزادي را امروز توزيع كرد.
در اين دور يكصد و چهارده جوان دختر و پسر شامل پرورشگاه هاي دولتي در مركز آموزش آزادي لسان هاي تركي و انگليسي را در رشته هاي كمپيوتر، الجبر، هندسه و مثلثات آموزش ديده اند.
به گزارش آژانس باختر، در مراسميكه به همين مناسبت در تالار پرورشگاه تهيه مسكن برگزار شده بود، آمنه افضلي فراغت جوانان را از مركز يادشده  قدمي دانست در سوق دهي جوانان شامل پرورشگاه هاي كشور به سوي حصول علم ، دانش و معرفت.
وزير كار،‌ امور اجتماعي،‌ شهدا و معلولين همچنان تاكيد كرد كه تلاش مينمايد زمينه را براي اطفال پرورشگاه و ساير اطفال نيازمند مساعد سازد، تا بهتر تعليم بياموزند و استعداد هاي آنان رشد كند.
آمنه افضلي بيان داشت كه در جريان سال گذشته نهصد جوان شامل پرورشگاه ها و نيزاطفالنیازمندجامعه از مركز آموزشي آزادي فارغ گرديده اند.
وي از جوانانيكه در امتحان كانكور بي نتيجه مانده اند خواست تا به مركز آموزش هاي حرفوي مراجعه نمايند و حرفه هاي مورد علاقه شان را فرا گيرند.
سيد عبدالله هاشمي رييس عمومي پرورشگاه ها به خبرنگار آژانس باختر گفت كه در سال 1390 خورشيدي شصت تن از شاملان پرورشگاه هاي مركز و ولايات از ليسه فارغ كه هفده تن آنان از طريق كانكور به موسسات تحصيلات عالي راه يافتند.
براي سي تن آنان شرايط شموليت در پوهنتون هاي خصوصي مهيا گرديد.
و براي بيست فارغ از طريق بورس هاي تحصيلي شرايط تحصيل مساعد گرديد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا