سیاست

ستر جنرال عبدالرشید دوستم: درهای همه ادارات و نهاد های دولتی به روی زنان باز است

کابل باختر 17 قوس
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری شام امروز در دفتر کارش با شماری از اعضا و روسای شورای زنان جنبش ولایت های فاریاب، جوزجان و سرپل و رئیس انکشاف کرکت بانوان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در جریان این دیدار خانم زویا زلال به نمایند گی از شورای زنان جنبش ملی اسلامی افغانستان و خانمی هم به نمایند گی از زنان ولایت خوست صحبت کرده مراتب تبریکات شان را به معاون اول ریاست جمهوری پیشکش نمودند.
نمایندۀ زنان ولایت خوست در این دیدار ضمن برشمردن مشکلات مردم خوست، ازکمیسیون های انتخاباتی و شماری از زورمندان شکایت کرد که باعث محرومیت زنان از اشتراک در شورای ولایتی آن ولایت شده اند و از معاون اول ریاست جمهوری خواهان عدالت گری در این زمینه شد.
معاون اول ریاست جمهوری پس از استماع سخنان صحبت کنند گان نقش زنان را در جامعه افغانی برازنده خوانده افزود که در مشارکت با شما زنان ما موفق به ایجاد حزب موفق و نیرومند شده ایم.
معاون اول ریاست جمهوری خواهان فعالیت گسترده تر و بیشتر زنان در بخش های مربوط شان شده تا در کنگره حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان سهم نمایند گی بیشتر داشته باشند.
معاون اول ریاست جمهوری خود را متعهد به خدمت به مردم افغانستان دانسته گفت که بخوبی از مشکلاتی که گریبانگیر زنان است آگاه است و افزود که تلاش همۀ مان باید این باشد تا در مناطق تحت فعالیت حقوق زنان و مردان رعایت شود و همه مکاتب و مدارس برروی زنان و دختران باز باشد.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان علاوه کرد که با درنظرداشت سهم برجسته زنان در انتخابات،  به ایجاد پست مشاوریت امور زنان در دفتر خویش اقدام کرده ام و یاد آور می شوم که درهای همه ادارات و نهاد های دولتی بروی شما باز است تا به امور خویش رسیده گی کنید.
معاون اول ریاست جمهوری در مورد تشکیل کابینه جدید افعانستان توضیح داد که مردم ما به کابینه شایسته  و کارا نیاز دارند و همه تلاش ها در راستای ایجاد کابینه یی بدین ویژه گی ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا