سیاستاخبارTOP

شورای امنیت سازمان ملل، ماموریت یوناما درافغانستان را تمدید کرد

 

کابل ۲۶ حوت  باختر

شورای امنیت سازمان ملل دیروز جمعه ۲۵ حوت  با صدور قطعنامه‌ی، ماموریت هیئت معاونت آن سازمان (یوناما) در افغانستان را برای یک‌سال دیگر تمدید کرد.

قطعنامهٔ تمدید ماموریت یوناما در افغانستان با اکثریت آرای اعضای این شورا تصویب شد.

شورای امنیت با تصویب قطعنامه ۲۷۲۷ (۲۰۲۴) بر اهمیت حضور مستمر یوناما و سایرسازمان‌ها، صندوق ها و برنامه های سازمان ملل متحد در سراسر افغانستان تاکید کرد.

شورا همچنین از منشی عمومی ملل متحد خواست تا هر سه ماه یکبار در مورد وضعیت افغانستان و کارکرد یوناما گزارش دهد.

نمایندهٔ جاپان که ریاست شورای امنیت ملل متحد را در ماه مارچ بر عهده دارد گفت: حضور یوناما درافغانستان ضروری است زیرا جامعه بین المللی به دنبال تعمیق تعامل و ایجاد اعتماد با امارت اسلامی است .

نماینده چین در ملل متحد در مورد قطعنامه اخیر سازمان ملل گفت: این قطعنامه منعکس کنندهٔ انکشافات اخیر در افغانستان نیست در حالی که در بیش از دو سال پس از خروج نیروهای خارجی، وضعیت کلی داخلی کشور با ثبات شده، اما افزود که هنوز هم این کشور با چالش های اقتصادی و تهدید های تروریستی مواجه است.

او ابراز امیدواری کرد که یوناما به نقش فعال خود درارتقای انکشاف پایدار، تسهیل ادغام منطقه‌ی و کمک به مردم افغانستان برای ساختن زندگی بهتر ادامه دهد.

یوناما که یک ماموریت سیاسی است درسال ۲۰۰۲ به افغانستان برای  صلح و انکشاف پایدار، از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا