سیاستاخبارامنیتجامعهTOP

مولوی محمد یعقوب مجاهد؛ پروژه‌ی داعش در افغانستان ریشه و ثمر ندارد

کابل، ۱۰ جدی، باختر
مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور گفته است که پروژه‌ی داعش در افغانستان ریشه و ثمر ندارد، سازنده‌گان و تمویل‌کننده‌گان این پروژه باید این حقیقت را بپذیرند.
مولوی یعقوب مجاهد که در کنفرانس مطبوعاتی کمیسیون امور امنیتی و تصفیوی در کابل سخن میگفت اظهار داشت: تعدادی از حلقات داخلی و خارجی در تلاش اند، جهانیان را از ناحیه افغانستان دچارتشویش سازند، این حلقات مغرض و مزدور اطلاعات کاذب تولید می‌کنند و آن را از راه‌ها و کانال‌های مختلف به آدرس های مورد نظر می‌رسانند و افغانستان را به کشورهای منطقه و جهان خطر معرفی می دارند.
مجاهد همچنان گفت: تولید و تهیه اطلاعات و معلومات کاذب اکنون برای این حلقات به یک پیشه مبدل گشته و می‌خواهند از این طریق امتیازات مادی و سیاسی بدست آوردند و به اهداف شوم‌شان برسند.
وی بیان کرد « ما حلقات را که این گونه اطلاعات را تولید و پخش میکنند می‌شناسیم؛ متاسفانه سازمان ملل بخصوص شورای امنیت شکار چنین اطلاعات کاذب شده‌اند.»
مولوی محمد یعقوب مجاهد از کشورهای منطقه و جهان خواست که نباید به این اطلاعات کاذب و گز‌ارش‌های که به شورای امنیت ارائه می شوند، اعتماد کنند.
او بار دیگر گفت: راه‌های تفاهم و گفتگوبا امارت اسلامی باز است تا هر نوع تشویش و نگرانی آنان برطرف شود.
به گفته‌ی وی در افغانستان امنیت سرتاسری تامین است و واقعات حلقات شریر و فتنه‌‌گران در دوازده ماه اخیر در مقایسه با دوازده ماه گذشته آن «۹۰» در صد کاهش یافته است.
سرپرست وزارت دفاع ملی بار دیگرگفت « وقتی ارزیابی ها، احصائیه‌ها و تحلیل ها از حضور و وجود یا فعالیت‌های داعش در افغانستان صورت می گیرد، این بر اساس همان اطلاعات کاذب صورت می گیرد که قبلاً در باره منابع آن اشاره کردم.
او گفت: اصلاً پروژه‌ی داعش در افغانستان ریشه و ثمر ندارد. سازنده‌گان و تمویل کننده گان این پروژه باید این حقیقت را بپذیرند.
مولوی یعقوب مجاهد افزوده است در حمله های که قبلا بر مساجد، خانقاها، علمای دینی و اجتماعات مردمی شده، همه توسط اتباع خارجی به خصوص شهروندان و اتباع کشور تاجکستان انجام شده است و در تنظیم بسیاری از حملات، شهروندان پاکستان نیز دخیل بوده اند.
براساس گفته‌های او؛ در عملیات نیروه‌های امنیتی کشور، ده‌ها شهروند تاجکستان و بیشتر از بیست تن شهروند پاکستان کشته شده و هم‌چنان ده‌ها تن تاجکستانی و ده‌ها تن پاکستانی دیگر بازداشت شده است.
او از کشورهای که حیثیت دهلیز برای اتباع خارجی را دارند و عناصر «شریر» خارجی از آن طریق وارد خاک افغانستان می شوند خواست که سرحدات زمینی و هوایی خویش را کنترول کنند و اجازه ندهند که از این طریق عناصر «شریر» به افغانستان داخل شوند.
این مقام ارشد امارت اسلامی همچنان گفته است که در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته گراف سرقت‌های مسلحانه در کشور به گونه چشمگیری کاهش یافته است و در دوسال گذشته صدها تن قاچاق‌بر گرفتار شده‌اند و دها هزار میل سلاح از افراد و اشخاص غیر مسوول جمع آوری شده است و همچنان برای استفاده و حمل سلاح طرزالعمل‌های مشخص تهیه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا