جامعه

صدها زخمی دررویداد های ترافیکی ده روز اخیر در هرات

شهرهرات 16 ثورباختر
روخداد های ترافیکی در جریان ده روز گذشته سه صدو چهل و پنج زخمی و دو  کشته بر جای گذاشت.
محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزی هرات به خبرنگار آژانس باختر گفت: "درجریان ده روز گذشته به اثرحوادث ترافیکی سه صدو چهل و پنج مجروح و دوتن کشته شدند که در بین آنها ۴۸زن و ۷۸ طفل نیز میباشد ".
وی ضمن بیان وضعیت صحی مجروحان و افزایش حوادث ترافیکی میگوید :  بیشتر این افراد نوجوانان و جوانان موترسیکل سوار که به اثر بی توجه یی آنان  هنگام راننده گی در در نواحی ۱۵ گانه شهر دچار حادثه شده و به  شفاخانه تحت مداوا قرار گرفتند .
ممتاز سروریار بی‌احتیاطی جوانان و نوجوانان ، عدم رعایت قوانین  ترافیکی  ووسایل ایمینی  هنگام رانند گی، ازدیاد موتر، موترسایکل و سه چرخه زرنج در سطح شهر از عوامل عمده افزایش این حوادث می‌خواند.
همچنان تعدادی از شهروندان هرات ضمن نگرانی از افزایش حوادث ترافیکی ووسایط نقلیه میگویند که این روزها مردم علاوه بر مشکلاتی مثل جنگ و ناامنی، انتحار که زندگی آنان را با خطر مواجه نموده است، شاهد موارد متعدد از حادثات ترافیکی نیز می‌باشند که روزمره از میان آنان قربانی می‌گیرد، باید به این معضل به صورت جدی رسیدگی شود و دریافت راه حل‌های ممکن جستجو گردد.
شایان ذکر است: درطی ده روز گذشته درحوادثی همچو انفجارماین، مرمی خوردگی، چاقو خوردگی و لت وکوب به تعداد۲۲۵ تن متضررشده ، به شفاخانه حوزوی منتقل شده وتحت مداوا قرارگرفتند که از بین آنها یک تن فوت شده است.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا