سیاستاخبار

سومین نشست کمیتهٔ رهبری شورای عالی مصالحهٔ ملی با اشتراک هیئت مذاکره‌کننده برگزار شد

 

کابل/۱۵جدی/ باختر

سومین نشست کمیتهٔ رهبری شورای عالی مصالحهٔ ملی با اشتراک هیئت گفت‌وگوکننده‌، شام امروز در قصر سپیدار برگزار شد.

در آغاز جلسه بر روان سفیر افغانستان در قطر اتحاف دعا صورت گرفت و از کارنامه‌های نیک و نقش موثران مرحومی در روند صلح به خوبی یاد شد.

در این نشست داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی،با ستایش از تلاش‌های شبانه‌روزی کمیتهٔ رهبری و هیئت مذاکره‌کننده برای توحید نظریات جمعی و فراهم کردن یک رهنمود حمایتی برای هیئت مذاکره‌کننده گفت: هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان از حمایت قاطع دولت و ملت برخوردار است و با کمال اطمینان به دور دوم مذکرات که قرار است فردا در دوحه پایخت قطر برگزار شود، می‌روند.

رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی تأکید کرد که پس از شروع دور دوم مذاکرات کمیتهٔ رهبری و تیم‌های تخنیکی جلسات مسلسل خواهند داشت که در صورت نیاز برای هیئت مذاکره‌کننده مشوره‌های سازنده و حمایتی ارائه کنند.

سپس طرح رهنمودی حمایتی فراهم شدهٔ محمدیونس قانونی عضو کمیتهٔ رهبری شورای عالی مصالحهٔ ملی ارائه شد. بعد از ارائهٔ طرح رهنمودی، دیدگاه‌های تکمیلی اعضای کمیتهٔ رهبری و هیئت مذاکره کننده نیز جمع‌آوری شد.

در این نشست معصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره‌کنندهٔ جمهوری اسلامی افغانستان با خرسندی از تهیهٔ رهنمود حمایتی، گفت: اکنون می‌دانیم که اولویت‌های ما در دور دوم مذاکرات چیست. ما با اطمینان کامل و ارادهٔ واقعی برای تأمین صلح به دور دوم مذاکرات می‌رویم. حمایت قاطع و گستردهٔ دولت و ملت افغانستان برای ما حیاتی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا