آموزش

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی : پروسۀ امتحانات کانکور شفاف بود

کابل/27/حوت/باختر
سخنگوی وزارت تحصیلات عالی امروز در یک نشست خبری  پروسه امتحانات کانکور سال جاری را موفقانه خوانده بر شفافیت بیشتر آن نسبت به سالهای قبل تاکید کرد.
به گزارش آژانس باختر، پوهندوی عبدالعظیم نوربخش سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در این نشست خبری گفت که  با ختم موفقانه امتحانان کانکور  از حدود 261 هزار تن دختر و پسر در 38 حوزه، مراحل چک، تطبیق و سکورینگ جریان داشته که با ختم آن نتایج امتحانات اعلان خواهد شد.
وی افزود که تدابیر جدی و مشخصی اتخاذ شده در پروسه امتحانات سال جاری باعث گردید تا جلو هر گونه  جعل و تقلب گرفته شده و از ضیاع حقوق داوطلبان کانکور جلوگیری بعمل آید.
به گفته نوربخش تغییرات در تشکیل ریاست امتحانات کانکور و تجهیز این ریاست ، ایجاد کمیسیون حمایوی کمیته کانکور و افزایش استادان ممتحن از جمله اقدامات به موقع برای شفافیت بهتر پروسه کانکور بود که خوشبختانه تطبیق گردید.
سخنگوی وزارت تحصیلات عالی شایعات مبنی بر تحت سوال قرار دادن پروسه امتحانات را تلاش  از سوی  تعدادی انگشت شماری خواند که بنابر اغراض و اهداف شخصی به آن مبادرت ورزیده اند.
پوهندوی عبدالعظیم نوربخش سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گفت ، کسانیکه ادعای موارد تقلب را در پروسه امتحانات سر داده اند خود  در بدل حق الزحمه در زمره هیات ممتحن شامل بوده و در هر حوزه نظارت و تصمیم گیرنده بوده اند.
نوربخش در حالیکه تلاش ها برای تقلب و جعل را در پروسه امتحان رد نکرد اما گفت که این تلاش ها به موقع آن خنثی گردیده و به هیچ کسی اجازه استفاده از تقلب داده نشده است.
وی از مسوولان ولایات، مسوولین امنیتی ، وکلای مردم در شورای ملی ،  شورای ولایتی و بزرگان در مرکز و ولایات کشور به خاطر همکاری شان برای تطبیق بهتر و شفاف پروسه امتحانات کانکور تشکر نموده و بر تلاش های وزارت تحصیلات عالی جهت جذب بیشتر داوطلبان کانکور نسبت به سال گذشته در نهاد های تحصیلی تاکید نمود.
در این کنفرانس مطبوعاتی رئیس امتحانات کانکور و روسای اتحادیه های استادان چهار پوهنتون مرکز نیز صحبت نموده از شفافیت کامل پروسه امتحانات اطمینان داده به سوالات خبرنگاران پاسخ ارائه نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا