سیاست

تشکیل گروه بین المللی همآهنگی و پاسخدهی به خانواده های قربانیان حادثه سقوط طیاره (PS752) در ایران

کابل /۲۲جدی/ باختر
ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه تشکیل گروه بین المللی همآهنگی و پاسخدهی به خانواده های قربانیان پرواز PS752 را که توسط کانادا طرح شده است تائید کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر٬در جریان یک مکالمه تلیفونی سرپرست وزارت امور خارجه با فرنچایس فلیپ شمپاین وزیر خارجه کانادا و وزرای خارجه کشورهای دیگری که از سقوط طیاره اوکراینی در ایران متأثر شدند توافق کرد که گروه بین المللی همآهنگی و پاسخدهی به خانواده های قربانیان تشکیل شود.
تمام کشورهای اشتراک کننده روی نیاز برای بررسی کامل و شفاف علل سقوط این طیاره تأکید کردند که  خانواده های قربانیان پاسخی را که می خواهند دریافت کنند. آنان همچنان توافق کردند تا در روزها و هفته های آینده  از نزدیک با هم کارکنند و با شرکای بین المللی دیگر نیز جهت حصول اطمینان از شفافیت و حسابدهی در ارتباط با این حادثه المناک صحبت کنند.
با درنظرداشت اعلان اخیر توسط دولت ایران پیرامون این حادثه، وزارت امور خارجه افغانستان از تمام کشورهای متأثر از این حادثه غم انگیز می خواهد که  همآهنگی شانرا توسعه بخشند و برای تأمین شفافیت و حسابدهی و فراهم کردن معلومات و کمک مورد نیاز به خانواده های قربانیان از نزدیک همکاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا