جامعه

پیام وزارت حج و اوقاف

به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان سال 1436 هجری قمری مطابق سال 1394 هجری شمسی
کابل باختر 26 جوزا
وزارت حج و اوقاف به نمایندگی از علمأ، خطبأ، امامان مساجد وحسینیه های سراسرکشور حلول پرمیمنت ماه مبارک رمضان را به کافه ملت متدین  تبریک و تهنیت عرض میدارد .
رمضان ماه صبر و تقوا ، رحمت ومغفرت ، تعاون و سخاء است .
بناً از تمام هموطنان مسلمان ومتدین خویش آرزومندیم ، تا ایام ماه مبارک رمضان را با عبادت ، دعاء، تلاوت قرآنکریم،  تقدیم  صدقات ، تحکیم اخوت واصلاح خود و جامعه  سپری نموده و از معاصی ، مشاجرات و اختلافات اجتناب ورزند و ترحم ، تعاون ، شفقت ، صبر وعفو را پیشه نمایند .
لذا وزارت حج واوقاف به استقبال از عظمت و فضلیت این ماه مبارک نکات آتی را اعلام می دارد.
از تمام مخالفین  نظامی وسیاسی تقاضا می شود تا به احترام  این ماه با عظمت، از جنگ، خونریزی و کشمکش های لفظی وقلمی اجتناب  ورزند واعلان آتش بس نمایند.
از عموم رسانه های کشور جدا خواهش میشود تا به احترام  این ماه مبارک  برنامه های صوتی و تصویری  خود را مطابق  ارزش های اسلامی و اخلاقی  تنظیم  نموده و در جهت رشد فکری مردم به خصوص نسل جوان  کشور از برنامه  های اسلامی  استفاده  نمایند.
از تمام مالکین هوتل ها و رستورانت های شهر کابل  و ولایات کشور تقاضاء می گردد تا در ایام ماه مبارک رمضان  از پخت و پز غذا و توزیع آن جداً خوداری نمایند.
از تجار ملی و ثروتمندان  کشور تقاضاء بعمل می آید  تا در این ماه مبارک فقراء و مستمندان  را کمک کنند.
از تمام  دکانداران و پیشه وران تقاضا می گردد تا به احترام ماه مبارک رمضان از احتکار و گران فروشی جداً اجتناب ورزند و به مفاد کمتر قناعت نمایند . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا