سیاست

پیام محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

کابل / 5 ثور/ باختر
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم و نیایش و عبادت را به همه هموطنان مسلمان مبارک باد عرض می کنم.
هموطنان عزیز!
فرارسیدن ماه مبارک رمضان، همزمان با شیوع بیماری فوق العاده ساری کرونا واقع شده است. توقع دارم و مطمین هستم که هموطنان مومن و مسلمان کشور با رعایت توصیه های علمای کشور و وزارت صحت عامه عبادات خود را انجام خواهند داد.
حکومت افغانستان با استفاده از تمام منابع دست داشته، در تلاش است تا شیوع ویروس کرونا را در جامعه مهارکند و در جریان این ماه مبارک برای قشر فقیر جامعه کمک رسانی کند. 
زموږ پوخ باور دی چې له هرې سختۍ وروسته اساني په مخ کې ده. دا وبا به هم بالاخره تېره شي خو لکه څنګه چې د عقل او ايمان تقاضا ده، د تدببر لمن به نه پریږدو او د هیواد د هر اوسېدونکي کوښښ باید دا وي چې په هیڅ وجه بې پروایي و نکړي، څو په دې ډول د تلفاتو اندازه تر وسه وسه کمه شي.
خواهران و برادران،
در این ماه همه باید فرهنگ حمایت از نیازمندان را که از ارزش های بنیادین اسلامی و انسانی است، در عمل پیاده و نهادینه کنیم و طبق احکام اسلامی از باز مانده گان شهدای کشور، از اطفال یتیم، از زنان بیوه و از اقشار محروم جامعه دلجویی کنیم.
خواست مردم و حکومت افغانستان از گروه طالبان در این وضعیت حساس که کرونا در سرتاسر کشور شیوع کرده است ، این است که به حرمت ماه مبارک رمضان به صدای صلح و آتش بس ما لبیک بگویند و از خشونت علیه مردم مسلمان افغانستان، دست بردارند و به زندگی مسالمت آمیز رو بیاورند.
الله تعالی دې ټولو مسلمانو خویندو او وروڼو ته په طاعت او عبادت کې توفیق ور په برخه کړي.
آمین یا رب العالمین
تل دې وي افغانستان
زنده باد افغانستان
احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا