اخبارجامعهصحتآموزش

وزارت صحت عامه: فعالیت مرکزهای آموزشی 16 ولایت را برای دو هفته ممنوع کرد

کابل/ 8جوزا/ باختر

وزارت صحت عامۀ‌ً کشور با نشر اعلامیه یی گفته است که افزایش روزافزون مریضان مصاب به ویروس کرونا نگرانی جدی بخش صحت و دولت افغانستان را به بار آورده است.

در این اعلامیۀ وزارت صحت عامه گفته شده است که هر شبانه‌روز بر تعداد افراد مبتلا و مریضان ویروس کرونا افزوده می‌شود و براساس برنامۀ‌ً مبارزه با موج سوم کرونا و به‌منظور کاهش گسترش ویروس و مهار وضعیت موجود، تمامی  پوهنتون ها ی دولتی وخصوصی، مکاتب، کورس‌های آموزشی دولتی و خصوصی در 16 ولایت سر از امروز شنبه، ۸ جوزا برای دو هفته رخصت است.

طبق اعلامیۀ‌ً این وزارت، مراکز آموزشی در کابل، غزنی،‌ هلمند، ‌قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان‌وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، کندز و نیمروز از امروز برای دو هفته اجازهً فعالیت ندارند.

وزارت صحت بر همکاری مردم در زمینۀ‌ً رعایت اصول جلوگیری از ویروس کرونا، از جمله حفظ فاصلۀ‌ً اجتماعی، شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک تأکید کرده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر میزان ابتلا به کرونا و مرگ ومیر ناشی از این ویروس در کشور افزایش یافته است و افغانستان عملا موج سوم کرونا را تجربه می‌کند و میزان ابتلای افراد به کرونا روز گذشته در افغانستان به  ۹۷۷ مریض رسید که از زمان شیوع کرونا در افغانستان بیشترین رقم مثبت روزانه گزارش شده است. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا