آموزش

وزیر تحصیلات عالی مشکلات محصلان افغان در پوهنتون های هندوستان را شنید

کابل باختر 2 قوس
وزیر تحصیلات عالی طی سفری به کشور هندوستان با مقامات آن کشور در رابطه به بلند بردن کیفیت تحصیلات عالی افغانستان روی مشکلات محصلان افغان در پوهنتون های آن کشور صحبت نمود.
به گزارش آژانس باختر، پوهنوال دوکتور فریده مومند در حالیکه زردشت شسمس معین مالی و گرځندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز حضور داشت، در محفل گرامی داشت از دهمین سالگرد بورسیه های ICCR کشور هند شرکت نموده .
وزیر تحصیلات عالی در دیدار با پرکاش جاویدکر وزیر منابع بشری آن کشور از کمک های کشور هند به مردم افغانستان قدردانی نموده آن را نشانه دوستی دیرینه و مخلصانه میان مردمان دوکشور خواند.
وی از مشترکات فرهنگی و دوستی میان دو کشور یاد آور شده از کمک های سخاوتمندانه کشور هند برای افغانستان خاصتاً از اعطای سالانه 1000 بورسیه تحصیلی برای جوانان افغان سپاسگذاری کرد.
همچنان در این ملاقات وزیر تحصیلات عالی از جاویدکر خواست در بخش برگزاری دوره کار عملی یک ساله برای محصلان افغان در پوهنتون های آن کشور، همکاری نمایند.
در مقابل وزیر منابع بشری کشور هندوستان گفت، دولت هندوستان بر آنچه تعهد کرده عمل خواهد کرد و تلاش می ورزد تا کارها در این راستا به زودترین فرصت آغاز شود.
به همین ترتیب عملی شدن 500 بورسیه تعهد شده از سوی دولت هندوستان برای بازمانده گان شهدای نیروهای امنیتی افغان و کمک پوهنتون زراعتی قندهار از خواسته های دیگر پوهنوال مومند بود که در مقابل وزیر منابع بشری آنکشور تعهد همکاری را در زمینه ابراز نمود.
به همین گونه وزیر تحصیلات عالی به پوهنتون گست در شهر چندیگر ایالت پنجاب رفته با رئیس این پوهنتون دیدار و ملاقات نمود. در این دیدار مسئول آن پوهنتون وعده 50 سیت بورسیه را به وزیر تحصیلات عالی داد که 5 بورسیه آن برای بانوان خواهد بود .
همچنان وزیر تحصیلات عالی با محصلان افغان در آن پوهنتون دیدار نموده مشکلات و خواست های آنان را استماع و جهت رفع آن با مسوولان پوهنتون مربوطه صحبت نموده به آتشه تحصیلی در کشور هندوستان وظیفه سپرد تا به حل مشکلات محصلان افغان در نهاد های تحصیلی آنکشور بپردازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا