جامعه

رئیس جمهور غنی خطاب به زنان: نظریات و پیشنهادات شما قانونی، عمومی و افغانستان‌شمول است

کابل 19 قوس باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهور اسلامی افغانستان دیروز طی نشستی با اجماع ملی زنان افغان در خصوص صلح که از سوی دفتر بانوی اول کشور و شورای امنیت ملی برگزار گردید، اشتراک و سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور در این نشست  از اشتراک زنان از ولایت های مختلف  تشکر کرد و افزود که من از شما سپاسگذارم و افتخار می کنم که نظریات و پیشنهادات شما قانونی، عمومی و افغانستان‌شمول است.
رئیس جمهور کشور گفت که من به حمدالله محب مشاور امنیت ملی هدایت داده ام که در کمیته های مشورتی صلح، سهم زنان ولایات را نسبت به زنان مرکز افزایش دهد، زیرا این بسیار مهم است که ما باید روند صلح را کابل‌محور نه، بلکه افغانستان‌محور بسازیم.
رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که قانوان اساسی افغانستان وثیقۀ ملی ما است و من از شما تشکر می کنم که در پیشنهادات خویش به ارزش قانون اساسی تأکید کرده اید. وی افزود:  هر گونه تغییر آینده در قانون اساسی کشور براساس مکانیزمی خواهد بود که قانون اساسی آنرا تشریح کرده باشد.
رئیس جمهور کشور گفت که انتخابات ریاست جمهوری به گونۀ شفاف، عادلانه و سراسری برگزار می‌گردد. وی خاطرنشان‌کرد که در امر مبارزه با زورمندان و مفسدین، اراده محکم داریم و در این بخش حمایت شما حتمی است.
محمد اشرف غنی به اشاره به مدیریت آب،  گفت که تا اکنون چند بند اعمار و یا بازسازی شده اند و  روی طرح شمار دیگری از بندها کار جریان دارد و تا دوسال آینده، هیچ ولایتی بدون برق باقی نمی‌ماند.
رئیس جمهور غنی تصریح کرد که صلح بدون طرح واضح اقتصادی به میان نمی آید. وی افزود، برای جوانان باید این زمینه فراهم گردد که با ظرفیت و توانایی خویش در دولت تقرر حاصل کنند و خوشبختانه، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی ۲۲  هزار جوان را از طریق رقابت آزاد، استخدام کرده است.
رئیس جمهور غنی گفت که وحدت ملی کلید اتفاق ما است و در این وحدت ملی، نقش واضح وارزشمند زنان ضروری می باشد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا