سیاست

محمد کریم خلیلی: در سایه وضع موجود و فصل جدید، زمینه ترقی و پیشرفت مردم افغانستان در عرصه های مختلف از جمله در زمینه کسب دانش و توسعه اقتصادی و تجارت فراهم شده است

کابل باختر 1 دلو
اعضای شورای مردمی ولسوالی جاغوری ولایت غزنی، قبل از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد،در این دیدار که خداد عرفانی یک تن از نمایندگان مردم غزنی در ولسی جرگه نیز حضور داشت، دیدار کنندگان در مورد مشکلات محیطی و نیازمندی های مردم آن ولسوالی به معاون رییس جمهور معلومات داده و خواستار توجه ارگان های ذیربط در جهت رسیدگی به مشکلات و خواسته های مردم جاغوری شدند.
ارتقای ولسوالی جاغوری به ولایت، با توجه به ظرفیت های که در این زمینه موجود است، اعمار سرک قره باغ جاغوری و سرک گیلان- جاغوری، اعمار پوهنتون برای دسترسی دانشجویانِ جمعیت سه صد هزار نفری ولسوالی جاغوری به تحصیلات عالی، از خواسته ها و مطالبات اصلی شورای مردمی ولسوالی جاغوری بود که با معاون رییس جمهور در میان گذاشته شد.
آنان در مورد برخورد ارگان های مربوطه در پیوند به برگزاری کانکور در ولایت غزنی مبنی بر اینکه بخشی از شرکت کنندگان کانکور در آن ولایت مکان مناسب و وقت کافی برای پاسخ گفتن در این آزمون را نداشته اند، ابراز نارضایتی نموده و به توجه ادارات مسؤل برای توسعه معارف در ولسوالی جاغوری، تامین انرژی برق، افزایش تشکیلات مکاتب مطابق معیار های موجود، افزایش معلمان مکاتب و استخدام تحصیل کردگان آن ولسوالی در ادارات دولتی، تاکید نمودند.
دیدار کنندگان از امنیت و ثبات در ولسوالی جاغوری اطمینان داده گفتند که باشندگان این ولسوالی به صورت داوطلبانه در طول بیشتر از ده سال گذشته به کشت کوکنار نَه گفته اند؛ اما از هیچ پروژه ای حمایتی و تشویقی ادارات و ارگان های مسؤل در این زمینه، تاکنون برخور دار نشده اند. آنان همچنین پیشنهاد نمودندکه باتوجه به امنیت موجود و نبود کشت کوکنار، ولسوالی جاغوری باید ولسوالی صلح اعلان شود.
آنان در پیوند به مسأله انتخابات نیز ضمن ابراز خرسندی از انتقال قدرت سیاسی به شکل مسالمت آمیز و مبتنی بر مکانیزم قانونی، به انتخابت شفاف و سراسری در وقتی که همه شهروندان کشور بتوانند توان حضور درپای صندوق های رای را داشته باشند، تاکید کردند.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور ضمن ابراز خوش آمدید به اعضای شورای مردمی ولسوالی جاغوری، از توجه این نهاد مردمی در جهت انتقال خواسته ها و مطالبان مردم آن ولسوالی به مرکز ابراز امتنان نموده گفت که در سایه وضع موجود و فصل جدید، زمینه ترقی و پیشرفت مردم افغانستان در عرصه های مختلف از جمله در زمینه کسب دانش و توسعه اقتصادی و تجارت فراهم شده و این می تواند سبب کاهش مشکلات مردم در زمینه های دیگر نیز گردد.
وی همچنین گفت، در فصل جدید با وجود مشکلات که وجود داشته است، این فصل با دستاورد های مهم و ارزشمندی نیز در زمینه های مختلف به همراه بوده و حفظ ارزش های کنونی برای دولت و ملت افغانستان یک اصل می باشد.
وی در مورد برگزاری انتخابات سال آینده نیز گفت که دولت افغانستان به برگزاری انتخابات و انتقال قدرت سیاسی مصمم بوده و از تمام توان استفاده خواهد کرد تا یک انتخابات، شفاف، همگانی و سراسری در کشور برگزار شود.
معاون رییس جمهور ضمن تاکید به بر آورده شدن خواسته ها و مطالبات مردم آن ولسوالی در زمینه های یاد شده، به پی گیری مشکلات مطرح شده ازسوی دیدار کنندگان اطمینان داده گفت که امید وار است به بخشی از نیازمندی های مردم افغانستان در آینده نیز توجه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا