جهان

تظاهرات خشونت آمیز در منیسوتا، اعلام وضعیت اضطرار

واشنگتن/ وی او ای/ ۱۰ جوزا/ باختر
اعتراض‌ها در پی کشته شدن یک مرد سیاه پوست درجریان بازداشت پولیس، درایالت منیسوتا به خشونت گرایید.
مقامات می‌گویند که معترضان خشمگین در جریان تظاهرات سه روزه، به شمول دفتر پولیس، چندین تعمیررا به آتش کشیدند. شاروال مینیاپولس پس از این واقعه وضعیت اضطراراعلان کرد.
پولیس سینت پاول درصفحه تویترش نوشته است که در جریان این آشوب اضافه از ۱۷۰ تجارت آسیب دیده است و یا هم غارت شده است. این اعتراضات زمانی آغاز شد که روز دوشنبه ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد چهار مامور پولیس مینیاپولس برای بازداشت یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید حضور می یابند و یکی ازمنسوبان پولیس‌ زانوی خود را روی گردن این مرد غیرمسلح گذاشته بود.
فلوید چند بار در همان حال می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد اما منسوبان پولیس‌ توجه نمی‌کنند و ساعتی بعد این مرد سیاه پوست در شفاخانه جان باخت. پولیس مینیاپولس می گوید فلوید شبیه مظنونی بود که به اتهام استفاده از نوت های جعلی ۲۰ دالری در یک فروشگاه مواد غذایی متهم بود.
پولیس ادعا دارد که وی در هنگام دستگیری مقاومت می‌کرد. هنگامی که پولیس فلوید را بازداشت می‌کردند، عابران صحنه باز داشت او را با تیلفون فلم‌برداری کرده نشر کردند که در صفحات مجازی به صورت گسترده پخش شد. پولیس شهر مینیاپولس هرچهارافسر پولیس را که در بازداشت جورج فلوید مسوول بودند، ازوظایف شان اخراج کرده است. همچنان، دونالد ترامپ، رییس جمهورامریکا از مرگ جورج فلوید ابراز تاسف کرده است و گفته است که در این مورد تحقیق صورت خواهد گرفت. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا