جامعه

مهاجرین افغان در پاکستان شهروندان صلح دوست و پابند قانون هستند

 

كابل باختر 21 سنبله

دولت و مردم افغانستان از دولت و مردم جمهوری اسلامی پاکستان برای میزبانی از میلیون ها مهاجر افغان در جریان اضافه از سه  دهه گذشته، سپاسگذار هستند.

به اساس معلومات مديريت اطلاعات ونشرات وزارت خارجه به آژانس باختر،

در جریان دهه گذشته به کمک و حمایت کشور های میزبان مهاجرین و جامعه بین المللی، دولت افغانستان توانست تا در حدود بیشتر از 5 میلیون مهاجرین ما را که بیشترین تعداد مهاجرین بازگشت کننده در تاریخ معاصر میباشد دوباره به قریه ها، ولسوالی ها و ولایات شان در داخل افغانستان، برگرداند. دولت افغانستان به بازگشت داوطلبانه، تدریجی و عزتمند تمامی مهاجرین افغان دوباره به کشور شان، طبق "استراتیژی راه حل" که بطور مشترک توسط افغانستان، پاکستان، ایران و کمشنری عالی سازمان ملل متحد برای مهاجرین انکشاف داده شده و بر آن توافق شده است، کاملاً متعهد  میباشد. دولت افغانستان تمام تلاش های خود را جهت ایجاد شرایط مساعد برای برادران و خواهران مهاجر ما جهت برگشت به یک زندگی مصوون، عزتمند و سازنده در کشور خود شان انجام میدهد.

دولت افغانستان همچنان بر خواست خویش از جامعه بین المللی جهت کمک به کشور هاییکه از مهاجرین افغان میزبانی مینمایند ادامه داده تا موجودیت آنها یک بار مسولیت اضافی بر منابع کشور های میزبان، بشمول پاکستان، نباشد.

با این حال، ناامید کننده است که یک مقام ارشد پاکستانی دیروز در مصاحبه با یک خبرنگار روزنامه لاس انجلس تایمز با دادن جنبه سیاسی به موضوع اساساً بشردوستانه مهاجرین بطور نادرست ادعا نمود که آنها در اعمال جرمی و تروریستی دست دارند. این چنین صحبت برای تمامی طرف ها که با هم برای دریافت یک راه حل دایمی برای معضل مهاجرین افغان در پاکستان کار مینمایند کمک کننده نمی باشد. حقیقت این است که این مهاجرین افراد صلح دوست و پابند قانون بوده که در صلح، آرامش و برادری با جوامع میزبان شان زندگی نموده و به اقتصاد و رفاه اجتماعی آنها کمک مینمایند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا