سیاست

قانونپوه سروردانش به ادامه همکاری های موسسه ماکس پلانک تاکید کرد

کابل باختر 28 سرطان
داکتر تلمن رودر، مدیر اجرائی مؤسسه ماکس پلانک امروزبا قانونپوه سرور دانش معاون رئیس جمهور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این ملاقات معاون رئیس جمهور از تلاش های مؤسسه ماکس پلانک در افغانستان، ابراز قدردانی کرده گفت که در طول سال های گذشته، کارهای مهمی از جانب این مؤسسه، برای افغانستان صورت گرفته است که برای نهادهای عدلی و قضایی افغانستان بسیار مفید و مؤثر بوده است. وی تأکید کرد که در سال های اخیر برخی اولویت های جدید در راستای کارهای تقنینی در افغانستان مطرح شده است، امید می رود مؤسسه ماکس پلانک در این مورد نیز همکاری داشته باشد.
معاون رئیس جمهور، همکاری این مؤسسه را در موضوعات قانون اساسی و دیگر قوانین افغانستان، مهم خواند  و ابراز امیدواری کرد  که این همکاری به صورت  پیوسته، ادامه داشته باشد.
معاون رئیس جمهور، شرح قوانین افغانستان را از جمله اولویت های نهاد های عدلی و قضایی افغانستان عنوان کرد و گفت  که مؤسسه ماکس پلانک، اگر این موضوع را بعنوان یک پروژه در نظر بگیرد، پژوهشگران و محققین حقوقی افغانستان، برای  هر نوع همکاری لازم آمادگی دارند.
قانونپوه دانش، کنفرانس های علمی حقوقی مؤسسه ماکس پلانک در افغانستان را نیز یک برنامه مهم و مؤثر خواند و افزود که این کنفرانس می بایست به نحوی تنظیم گردد که نتیجۀ آن به صورت یک کتاب علمی تهیه و تدوین شود.
معاون رئیس جمهور همچنین  ادامه چاپ و انتشار کتاب های حقوقی ماکس پلانک را برای نهادهای آموزش حقوقی افغانستان مفید و ضروری خواند و بر همکاری این مؤسسه با مرکز ملی آموزش های حقوقی افغانستان تأکید کرد.
در این دیدار تلمن رودر، با قدردانی از اعتماد  و حسن نیت معاون رئیس جمهور نسبت به  فعالیت های حقوقی مؤسسه ماکس پلانک، گفت که این مؤسسه در زمینه های حقوقی و تدویر کنفرانس های علمی در عرصه قوانین در افغانستان، بر اساس  اولویت های دولت افغانستان، تلاش های شان را به صورت دوامدار، ادامه خواهد داد.
وی دراین دیدار، همچنین بر ادامه اعطای بورسیه های تحصیلی درسطح دکترا برای افراد واجد شرایط افغانستان، وعده سپرد.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا