سیاست

رئیس جمهور غنی با خانوادۀ شهید حاجی اسحاق گردیزی و بزرگان ولایت پکتیا غم شریکی نمود

کابل باختر 9 ثور
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در دیدار با اعضای خانوادۀ شهید حاجی اسحاق گردیزی و بزرگان ولایت پکتیا، شهادت شادروان گردیزی را به آنان تسلیت گفت.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، ابتدا داکتر سید علی شاه موسوی به نمایندگی از خانوادۀ شهید حاجی اسحاق گردیزی صحبت نمود و خواهان تعیین هیئت با صلاحیت در زمینۀ بررسی حادثه شهادت گردیزی و دستگیری و مجازات قاتلان گردید.
موسوی گفت، داشتن امنیت حق ماست و حکومت به منظور تأمین امنیت بهتر، جلوی فعالیت افراد مسلح غیر مسوول و سوء استفاده از یونیفورم نظامی را بگیرد.
رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت‌های آنان گفت، شهید حاجی اسحاق دوست نزدیک من بود و من نیز در این غم خود را شریک دانسته و شهادت موصوف را به خانواده، مردم و بزرگان ولایت پکتیا تسلیت عرض میدارم.
محمد اشرف غنی هیئتی را متشکل از نمایندگان وزارت امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، ارگان های محل، تحت ریاست محمد گلاب منگل وزیر امور سرحدات و قبایل توظیف نمود، تا قضیۀ شهادت حاجی اسحاق گردیزی را به گونۀ دقیق بررسی نماید.
رئیس جمهور به هیئت متذکره هدایت داد که تمام ادارات ملکی و نظامی گردیز را به شکل دقیق بررسی نماید و با تأکید گفت، در صورتی‌که نسبت به این قضیه غفلت وظیفوی مسوولین امنیتی تثبیت گردد، ضمن برکناری از وظیفه مجازات خواهند شد.
رئیس جمهور غنی به جنرال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی و زارت امور داخله دستور داد که برای جلوگیری از فعالیت افراد مسلح غیر مسوول در گردیز اقدامات جدی نماید.
رئیس جمهور کشور از خانوادۀ شهید حاجی اسحاق گردیزی خواست که معلومات شانرا در خصوص این قضیه با هیئت تعیین شده شریک سازند.
رئیس جمهور غنی گفت، آنانی‌که نیروهای امنیتی و دفاعی، بزرگان قومی، علمای دینی، زنان، کودکان و مردم بی‌گناه ما را به شهادت می‌رسانند، بر اساس فیصلۀ ارگان های عدلی و قضایی کشور به سزای اعمال شان خواهند رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا