آموزش

بیش از هشت هزارو هفتصد تن داوطلب امتحان کانکور را سپری کردند

کابل 25 حوت باختر
دومین دور امتحان کانکور ولایت کابل با اشتراک 8 هزارو 769 تن داوطلب در پوهنتون های کابل، تعلیم و تربیه شهید استاد ربانی و پولی تخنیک کابل اخذ شد.
ریاست نشرات وزارت تحصیلات عالی به آژانس باختر خبر داد، پوهنوال دوکتور فریده مومند وزیر تحصيلات عالي در حاليکه پوهاند بري صديقي معین امور محصلان، تعدادی از رؤسا و استادان پوهنتون های مرکزی نيز حضور داشتند، از جریان امتحان دیدن نموده  ضمن تاکید  بر جدیت و قاطعیت در امتحان کانکور  از شفافیت کامل در این امتحانات اطمینان داد.
به گفته وزیر تحصیلات عالی در نظر است تا نتايج امتحانات کانکور سال 1394 بر1395 در 15 برج حمل سال 1395 اعلان گردد.
قرار است امسال در حدود دوصدو بیست هزار تن از جوانان کشور امتحانات کانکور را سپري نمايند که 58 هزار و 210 هزار تن آنها به نهاد های تحصيلات عالي دولتی، حدود شصت هزار تن آنها به موسسات نيمه عالي دولتی و همچنان جمله داوطلبان بی نتیجه که دارای نمرات بالا باشند به اساس تفاهم میان وزارت تحصیلات عالی و موسسات تحصیلات عالی خصوصی با تخفیف های مختلف  به آن نهاد ها معرفی خواهند شد.
به گفته مسوولان به استثنای دو دور حوزه کابل تا کنون جمعآ از 155 هزار و 625 تن در 33 ولایت کشور امتحان اخذ گردیده است .
قرار است دور سوم امتحان کانکور حوزه کابل به روز پنجشنبه 27 حوت اخذ شود و امتحانات متباقی در دو دوره دیگر گرفته خواهد شد.
طبق یک خبر دیگر،دیپلوم های  59 تن فارغان پوهنحی های نرسنگ عالی وعلوم متمم صحی پوهنتون طبی کابل توسط وزیر تحصیلات عالی توزیع شد.
  در این محفل که رئیس،‌ استادان و تعدادی از محصلان پوهنتون یاد شده شرکت نموده بودند، پوهنوال دوکتور فریده مومند وزیر تحصیلات عالی    ضمن تبریکی به فارغ التحصیلان واولیای ایشان، مسوولیت این جوانان را درقبال صحت جامعه مهم خوانده  افزود: مسلک مقدس طبابت، ایجاب می کند که رفتار خوش با بیماران ودردمندان صورت بگیرد ومردم ما به طبیبان وطن خودشان اعتماد بیشتر بکنند، تا ازسرگردانی ومسافرت به کشور های خارجی رهایی یابند.
محفل باتوزیع تقدیرنامه ها توسط پوهنوال دوکتور فریده مومند وزیر تحصیلات عالی به استادان پرتلاش پوهنتون طبی کابل به پایان رسید.
گفتنی است که از جمله فارغ شده گان، 38 تن  به شمول 11 دختر ازپوهنحی رشته نرسنگ عالی  و 21 تن دیگر بشمول هفت تن دختر از پوهنحی علوم متمم صحی می باشند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا