جامعه

پنج هزار حاجي افغاني به مدينه شريف رسيده است

 

كابل باختر 4 ميزان

تاكنون پنج هزار عازمين بيت الله شريف به عربستان سعودي انتقال يافته اند. طالب شاه معصومي رئيس بعثه افغاني در شهر مدينه منوره به نثار احمد نوير  خبر نگار اعزامي آژانس باختر در مدينه منوره گفت : تا اکنون بيش از 5000 حاجي افغاني در 14 پرواز توسط طيارات آريانا ، کام اير و صافي به جده انتقال داده شده و با استفاده از ترانسپورت زميني به شهر مدينه رسيده اند و در عماره هاي که قبلاً از سوي مسئولين وزارت حج و اوقاف در ساحات نزديک به حرم نبوي (ص) که همه امکانات رهايشي در آن وجود دارد جابجا گرديده اند .

به گفته مسئولين امسال براي هر 50 نفر حاجي افغاني يک معلم و براي 300 تن حاجي يک رهنما در نظر گرفته شده است که از سوي معلمين تمام مسايل مربوط به اداي مناسک حج وقتاً و فوقتاً توضيح ميگرد مسئولين بعثه افغاني در شهر مدينه منوره ميگويند تا اکنون تمام حجاج افغاني از افغانستان مواصلت ورزيده اند در شهر مدينه منوره جابجا ميباشند و بعد از تکميل 40 نماز به شهر مکه مکره انتقال خواهند شد .

رئيس بعثه افغاني مقيم مدينه منوره اضافه كرد : تا اکنون هيچ مشکلي وجود ندارد و صرف روز جمعه يکتن حاجي به اسم بابه قلي ولد آنه مسکونه ولسوالي شور تپه ولايت بلخ حين اداي نماز جمعه در مسجد نبوي (ص) از اثر تکليف قلبي وفات نموده است و در جنت البقيع دفن گرديده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا