سیاست

محمد کریم خلیلی: ایران و افغانستان از ظرفیت های فراوانی همکاریهای متقابل برخوردار می باشند

کابل 18 عقرب باختر
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل، پیش از چاشت امروز با محمد کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور ملاقات تعارفی نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،در این دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور را بستر مناسبی برای گسترش تعاملات دو جانبه در حوزه های مختلف عنوان نمود. وی اظهار امیدواری نمود که در طول مدت ماموریتش بتواند روابط دو کشور برادر و همسایه را در سطح مطلوب گسترش و توسعه دهد.
سفیر جدید ایران ایجاد امنیت و ثبات پایدار در افغانستان را به نفع همه کشورهای منطقه و همسایه خوانده و اظهار داشت توسعه و تقویت مناسبات با کشورهای منطقه و همسایه از جمله افغانستان از اولویتهای سیاست دولت متبوعش می باشد.
در این دیدار محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور نیز انتخاب مجدد علی رضا  بهرامی را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل به ایشان تبریک گفته و اظهار امیدواری نمود که ایشان بتواند روابط دو کشور مسلمان همسایه را عمق و استحکام بیشتری دهد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات گسترده تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور، تصریح نمود که ایران و افغانستان از ظرفیتهای فراوانی برای توسعه همکاریهای متقابل برخوردار می باشند. وی گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری را به سود دو کشور عنوان نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا