اخباراقتصادTOPجامعه

کار ساخت شهرک صنعتی بُست و پارک صنعتی دوراهی در هلمند آغاز شد

 

کابل، 5 عقرب، باختر

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، در مراسم جداگانه، کار ساخت شهرک صنعتی بُست و پارک صنعتی دوراهی هلمند را افتتاح کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت در مراسم افتتاح این دو پروژه با تاکید بر صنعتی شدن افغانستان، گفت: افتتاح پارک‌های صنعتی درکشور برای گذار افغانستان از اقتصاد وابسته به واردات، به اقتصاد متکی به صادرات کمک میکند  و ایجاد همچو زیر بنا ها  اولویت راهکار اقتصادی امارت اسلامی است.

در این مراسم معین امور صنعت و تجارت وزارصنعت تجارت،  در صحبتی از توجه رهبری امارت اسلامی به ویژه معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، بر رشد و توسعه‌ اقتصادی در کشور یاد کرد و گفت: بدون توجه ویژه به صنایع، نمی ‌توانیم به خودکفای اقتصادی دست یابیم.

مولوی عبدالرحمن مسلم کندزی والی هلمند در سخنانش افتتاح دو پارک صنعتی جدید را در ٖآن ولایت را برای صنعت‌کاران، سرمایه‌گذاران و تاجران تبریک گفت و از بخش خصوصی دعوت کرد تا با ایجاد فابریکه‌ها در این دوپارک؛ زمینه را برای اشتغال‌ زایی و خودکفای اقتصادی در کشور فراهم کنند.

قابل یادآوری است که شهرک صنعتی بُست در محدوده ۱۷۵جریب زمین و پارک ملی صنعتی (دوراهی هلمند) در محدوده ۲ هزار جریب زمین ساخته می شوند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا