اقتصاد

یک ملیون دالر به بخش خصوصی کمک میشود

صندوق ابتکار تجارتی برای افغانستان یک ملیون دالر را برای بخش خصوصی کمک می نماید.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر، محمد نسیم اکبر معاون اداره حمایت ازسرمایه گذاری امروز دریک نشست خبری گفت : این پروژه به آنعده از تشبثات خصوصی امکانات دسترسی به قرضه بلاعوض رامساعد میسازد که دارای پلان تجارتی منظم و ازیک دورنمای فعالیت پایدار برخوردار باشند . کمک مالی برای پروژه های اعطاء خواهد شد  که آن پروژه درقدم اول ، سودمند برای سرمایه گذار یا متشبث باشد و در قدم دوم فواید ناشی از خدمات و فعالیت آن به گونه مستقیم و غیر مستقیم به مستهلکین ، کارگران و نیروی کار فعال در جامعه برسد . پروژه صندوق ابتکار تجاری افغانستان سرمایه گذاری را تشویق می نماید و مصارف عملیاتی و تخنیکی پروژه را سبسایدی نمی دهد و همچنان موسسات و نهاد های خیریه را حمایت مالی نمی نماید.

پروژه صندوق ابتکار تجاری افغانستان توسط موسسه کمک های انکشافی بریتانیا تمویل و توسط نهادمشورتی انکشافی لندیل ملزکه سازمان کمک رسان معتبر بریتانوی است ، اداره میگردد.

اداره حمایه سرمایه گذاری افغانستان ( آیسا) افتتاح و آغاز فعالیت این پروژه را یک گام مثبت در راستای دسترسی متشبثین نیازمند ، بویژه تشبثات کوچک و متوسط به قرضه های بلاعوض دانسته و متعهد به فراهم آوری تسهیلات لازم غرض معرفی متشبثین نیازمند به مسوولان این پروژه میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا