جهان

پوتین: هزینه های المپیک سوچی مورد بررسی دقیق قرار می گیرد

کابل/24/دلو/باختر
ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهور روسیه گفت: مخارج و هزینه های ساخت تاسیسات و تدارک مقدمات برگزاری بازیهای المپیک زمستانی سوچی از طرف سازمان های دولتی مربوطه بطور دقیق مورد تحقیق و بازرسی قرار می گیرد.
به گزارش رادیو دولتی صدای روسیه، پوتین سه شنبه در نشست شورای اجتماعی تامین مقدمات برگزاری المپیک سوچی گفت: مبالغ بسیار بزرگی در سوچی سرمایه گذاری شده است.
رییس جمهوری روسیه در همین حال گفت که در کشورهای دیگر این گونه تاسیسات را در طول سال های متمادی احداث می کنند اما در سوچی در طول مدت پنج سال که طبیعتا زمان فشرده ای است، این همه امکانات درست شده اند.
پوتین ابراز امیدواری کرد که تاسیسات ورزشی ساخته شده در سوچی همانند برخی کشورهای اروپایی ده ها سال و حتی بیش از یک قرن مورد استفاده قرار گیرد.
براساس منابع رسمی در روسیه، حدود 50 میلیارد دالر برای ساخت تاسیسات ورزشی ویژه المپیک و نیز مراکزی همچون دهکده المپیک برای اسکان ورزشکاران هزینه شده است که بخش عمده مخارج آن را روسیه تامین کرده است.
دولت روسیه همچنین هفت میلیارد دالر برای مقدمات و سازماندهی و برگزاری بازیهای المپیک زمستانی سوچی هزینه کرده است.
برخی رسانه های خارجی اعلام کرده اند که بخش عمده مبالغ سرمایه گذاری شده در سوچی حیف و میل شده است و این رقم بالغ بر 30 میلیارد دالر ارزیابی می شود.
ریانووستی به نقل از گزارش این رسانه ها اعلام کرد: مخارج المپیک سوچی سه برابر هزینه های المپیک لندن می باشد.
بیست و دومین المپیک زمستانی سوچی از جمعه در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه جریان دارد و تا 23فبروری (4 حوت) ادامه خواهد داشت.
ورزشکار از 88 کشور جهان در رقابت های این المپیک شرکت دارند.
المپیک 2014 سوچی، ناروی صدرنشینی را به کانادا واگذار کرد.
تیم اعزامی کانادا به بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی پس از سه روز صدرنشینی ناروی به جایگاه نخست کسب مدال های این دوره از مسابقات صعود کرد.
، ورزشکاران کانادایی در المپیک زمستانی 2014 سوچی در ساحل دریای سیاه موفق شده اند با کسب سه مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز، مجموع مدال های خود را به عدد هفت برسانند تا در جایگاه نخست این دوره از بازی ها قرار گیرند.
پس از کانادا، هلند با کسب سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه دوم قرار دارد و تیم ناروی نیز با کسب دو مدال طلا، یک نقره و چهار برنز در رتبه سوم جدول توزیع مدال ها جای گرفته است.
تیم اعزامی امریکا به بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی سوچی نیز با 250 ورزشکار و به عنوان بزرگ ترین حاضر در این دوره از مسابقات با کسب دو مدال طلا و سه مدال برنز و مجموع 5 مدال در جایگاه چهارم قرار دارد.
تیم اعزامی آلمان به المپیک زمستانی2014 سوچی نیز با کسب تنها دو مدال رتبه پنجم این دوره از مسابقات را تا امروز به خود اختصاص داده است.
بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی با حضور بیش از دو هزار و 500 ورزشکار از 88 کشور جهان از جملع گذشته در شهر بندری سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه آغاز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا