آموزش

نود جوان ازانستیتوت تخنیکی مسلکی برق فارغ شدند

ایبک / باختر/ 24/ قوس
برای نخستین بار نود تن ازجوانان ازانستیتوت تخنیکی ومسلکی درولایت سمنگان دیروز از رشته برق سند فراغت بدست آوردند.
عبدالحکیم همنوا مسوول انستیتوت تخنیکی و مسلکی سمنگان به آژانس باختر گفت ، جوانان فارغ شده شامل هفتاد پسر و بیست دختر خانم میباشدکه آنان طی دوسال گذشته دربخش های مختلف رشته برق به طور فنی و مسلکی ازسوی استادان آموزش و حال منحیث انجنیر مسلکی برق به جامعه تقدیم شدند.
به گفته همنوا درانستیتوت تخنیکی و مسلکی چهار دیپارتمنت که شامل انجنیری برق ، جیولوژی معدن ، ساختمانی ، ترمیم موتر و ماشین آلات میباشدکه در آن به تعداد هفتصد و پنجاه تن از جوانان دختر و پسر مصروف آموزش اند.
به گفته او این نهادمسلکی در سال 1389 بعداز منظوری وزارت معارف به حیث لیسه مسلکی و تخنیکی دردو رشته به فعالیت آغاز نمود و اما با تقاضای مردم سمنگان درسال 1391 به انستیتوت مسلکی و تخنیکی ارتقا یافت .
درهمین حال عبدالوهاب ظفری رییس معارف سمنگان که درمحفل فراغت این جوانان صحبت مینمود گفت: انکشاف بخش های مسلکی درعالی ترین مدارس علمی مانند سایر کشورها ازاهداف دراز مدت وزارت معارف میباشد که به همین دلیل وزارت معارف درکنار موسسات تحصیلات عالی کشور در سالهای اخیر کوشش نمودکه درتمام ولایات کشور انستیتوت های تخنیکی و مسلکی ، زراعت ومسلکی زنان را احداث نموده وجوانان درولایات خود شان آموزش ببینند.
رییس معارف ازجوانان فارغ شده خواست تا با توجه به مسوولیت های که درقبال جامعه دارند و ملت هم انتظار خدمت گذاری را دارد ، برای مردم و جامعه کار بکنند.
امین الله یکتن از فارغان گفت ، درجریان دوسال گذشته رشته برق را به شکل نظری وعملی آموختم و حالا میتوانم این فن را به شکل عملی درجامعه پیاده نموده و به همشهریان خدمت کنم . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا