امنیت

پاکستان برای رهایی طالبان بلند پایه پیش شرط دارد

 

اسلام آباد/ رادیو لیبرتی / باختر/ 14/ قوس

روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان از قول یک مامور بلند رتبه آنکشور نوشته است تا زمانی که امریکا موقف اش را در مورد پروسهء جاری صلح درافغانستان روشن نسازد ، آنها نمی توانند اعضای بلند پایه طالبان را از قید آزاد سازند.

 شورای عالی صلح افغانستان تاکید دارد که امریکا و متحدین دیگر حکومت افغانستان با چگونگی پروسهء صلح درافغانستان مشکل و مخالفتی ندارد.

 یک مقام پاکستانی که نامش ذکر نشده به روزنامه اکسپرس تربیون گفته است ، تا زمانی که تمام جوانب درگیر به شمول واشنگتن در پروسه صلح افغانستان شامل نشوند ، آنها اعضای ارشد طالبان افغان منجمله ملا عبدالغنی برادر را اززندان آزاد نخواهد کرد.

 به گفته این مامور پاکستانی ، اگر کشورش تمام زندانیان طالب را آزاد هم کند و بعداً پروسه صلح ناکام گردد ، مسوولیت آن برعهده پاکستان گذاشته خواهد شد.

 ولی به گفته رسانه های پاکستانی ، درحاشیه جلسات مقامات افغان و پاکستانی معلوم شده است که پاکستان برای آزادی ملا برادر وتعداد دیگری ازطالبان ، شرط های مهمی دارد که یکی آن روشن شدن موقف نا معلوم امریکا در پروسه میباشد.

 براساس گزارشها مقامات کابل و اسلام آباد در ملاقات های اخیرشان فیصله کرده اندکه با هم یکجا ، موضوع چگونگی پروسه صلح با طالبان و آزادی زندانیان طالب از زندان های پاکستانی را با مقامات امریکایی درمیان گذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا