جامعه

شهروندان کابل به برقراری آتش بس دایمی وایجاد صلح پایدار تاکید کردند

کابل/ ۱۲ اسد / باختر

شهروندان کابل روز سوم عید قربان را نیز درفضای آرام و به دور ازنگرانی ناشی از نا امنی سپری کردند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛شهروندان کابل روزهای عید قربان را درفضای آرام و به دور از نگرانی های ناشی ازنا امنی سپری کردند، آنان که از جنگ و نا امنی خسته شده اند، ازآتش بس میان دولت و طالبان استقبال کردند.

احمدذکی محصل پوهنتون رنا ،ازآتش بس اعلان شدۀ طالبان ابراز خوشی کرد و آرزو برد که این آتش بس پایدار و دایمی باقی بماند.

او صلح را یگانه خواست برحق تمام مردم کشور به ویژه جوانان دانست و خاطرنشان کرد که جنگ مصیبت است و باید مخالفان دولت با استفاده از روند صلح به جنگ و خشونت پایان دهند ، و به خواست مردم افغانستان که برقراری صلح دایمی درکشوراست، احترام بگذارند.

وی تاکید کرد که درفضای صلح و امنیت جوانان می توانند به تحصیل بپردازند و ازاین طریق درترقی و پیشرفت کشور سهم بگیرند.

احمد باشندۀ دیگر کابل خاطرنشان کرد که مردم کابل عید را درفضای آرام و امن سپری کردندوبا آن که خطرشیوع ویروس کرونا هنوزدرشهرهمچنان پا برجاست مردم باخوشی از آتش بس اعلان شدۀ طالبان عید را درفضای آرام وبی کدام رویدادجنگی سپری کردند .

وی آتش بس دایمی و رو آوردن به صلح را که خواست همه مردم افغانستان است ،  راهی برای بجا کردن امر خداوند منان دانست و افزود که اسلام دین  اخوت ، برادری ، صلح ، صفا و آشتی است ودرآن ریختن خون کودکان، زنان و مردم مظلوم وبی گناه ،عمل ناروا، ناجایز ونا بخشودنی‌ست.

او از مخالفان مسلح دولت خواست که درتامین صلح بکوشند ،  ازجنگ،  خونریزی، برادرکشی و هرگونه خشونت دربرابر مردم بی دفاع و مسلمان کشور، دست بردارند وامر خداوند منان و دین اسلام را که همانان صلح ، آشتی ، برادری و اخوت است ، به جا کنند.

طیبه شهروند دیگرکابل درصحبت با خبرنگارآژانس باختر، از فضای آرامی که درروز های عید برقرارشده بود ابراز خوشی کرد و گفت که درحقیقت  پایان جنگ و خونریزی برای مردم افغانستان عید است .

 وی به اتفاق و همبستگی ملی میان تمام مردم افغانستان تاکید کرد و از طالبان خواست که به جنگ پایان دهند وآتش بس دایمی برقرارکنند.

احمدضیا احمدی

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا